Kängor??

Är det någon som har bra tips på kängor i 1000:-klassen? De ska användas till vandring i relativt låglänt terräng (Bergsslagen/mälardalen) och lite allmänt friluftsliv. Om de kan avändas i stan så är det ett plus.

Magnum

Testa Magnum kängan, ett billigt alterna tiv till den som inte har jätte höga krav på sin känga, används flitigt av Polis och väktare.

Magnum

Var kan man få tag på sådana? Vet att Knivnet har dem, men man vill ju prova dem först.
Nån lokal affär som man kan tvinga att ta hem dem tro?

Det är nog så att även jag är ute efter sådana. Har haft svårt att hitta kängor av den typen, vad ska man kalla dem .. "high-tech-commando-ploj-stadstrafik". Hört att de håller dåligt. Men till 90% kommer jag nog befinna mig på modell slipat stengolv.

Köp

Ring till Garderoben och bestäm en storlek, eller åk till Hallstahammar där han håller till. Annars är dom mycket lättingångna och passar alla fötter. Köpte mina Leather för ett år sedan och dom slits snabbt. Rekomenderar att du köper den vattentäta versionen eftersom dom suger åt sig vatten i slitzonerna trots smörjning. Använder dom nu endast som vinterkängor eftersom dom inte blir lika kalla som tex Meindl.
Om du som det verkar inte skall använda som så hårt rekommenderar jag dom. /Rikard

Mer kängor då ..

Erfarenhet av Salomon-grejer då? (wow, nu lyser det igenom att jag bara har Stadium och Intersport att välja mellan). STF7/STF6 GTX ex.?

Vi har iofs nån friluftsbutik också, men de har bara en massa Lundhags, Meindl, Fjällräven .. lite Boreal också. Inga av dem de har är snygga och de känns för kantiga hela bunten.

Lundhags

Gå först till din lokala handel och testa storlekar på några olika lundhagare ( om man fjäskar får man ofta gott om hjälp), säg sedan att du skall tänka på saken. Gå hem och ring till Lundhags skomakarna på tel. 0647-665620 och fråga efter några kängor som har några defekter (färg fel eller fel söm), man kan få sådana kängor för ca: halva ord priset /Mikael

Kängor

Hej!

Jag har ett par M-90 kängor (militärens) som jag är väldigt nöjd med. Rymliga och mjuka, kostar rund 1000-1500:-
Även Magnum kängan som nämns nedan är en favorit känga!
Ca 800:-

Vet ej var du bor, men kolla http://www.militaryshop.se
De finns i Sthlm, Gbg och Malmö

Mvh

Adam/PictureThis

Håller med.

Hej
Jag håller med om att m-90 kängorna är bra till den aktivitet du beskriver. Har själv ett par som har fått utstå ganska tuffa (blötta) turer i skog och mark. Till detta kanske man skall fundera på ett par kängor med cellgummi runt den nedre delen av foten men för den aktivitet som du beskriver så är m-90 kängan väldigt bra.

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg