Klorin är ju bättre och bryts ned ganska fort till vanligt koksalt
Korrekt. Klorin är rena hälsokuren i jämförelse och saknar kvarstående effekter till skillnad från silver, som är giftigt igen och igen och igen och igen....
Klorin är ju bättre och bryts ned ganska fort till vanligt koksalt
Ok, har läst igenom denna tråd nu.
Ska köpa ett par kängor nu och valet står/stod mellan Meindl Island och Haglöfs Solid Lite II. Har nån några erfarenheter av denna Haglöfskänga? Meindlmodellen är ju vanlig, så där har jag hittat mycket fakta.
Nu kom Lundhags in i spelet å, kanske lite för dyra för mig, men intressanta. Vet inte riktigt vad jag ska göra nu.![]()
Silver är brutalt onyttigt för de som lever i vårt vatten.
Korrekt. Klorin är rena hälsokuren i jämförelse och saknar kvarstående effekter till skillnad från silver, som är giftigt igen och igen och igen och igen....
Fast nu ljuger du ju. På vilket sätt skulle det va giftigt? Silver har använts för vattenrening sen antiken. Ett botemedel (Fungistop) mot svamp och infektioner för akvariefiskar innehåller bl.a. silver, i betydligt högre högre styrka än det som säljs i hälsokost. Forskning pekar även på att silvret 'deaktiveras' snabbt i naturen.
Halaj!
Vidare diskussion meningslös innan du preciserar vilka silverföreningar du pratar om. Finns ju änna flera.
För övrigt använde romarna bly i sina vattenledningar. Kan inte se att det skulle vara ett argument för att bly skulle vara bra för hälsan. (redan de gamla romarna…)
//T