Justera Haglöfs sec q 55

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?
Om den ser ut ungefär som bilden så tror jag att du drar i "plastringen" för att frigöra, sen kan man skjuta ryggplattan upp och ner. Eventuellt finns det någon rem/kardborreband för att säkra den, eller så gör det inte det (kanske trycka ner plastringen bara!). Prova!

Bilagor

• sec.jpg
    sec.jpg
    66.9 KB · Visningar: 2,994
Ringlöst

Det finns ingen ring på den här säcken, se bilder.

Bilagor

• IMG_3532.jpg
    IMG_3532.jpg
    45.9 KB · Visningar: 2,118
  • IMG_3531.jpg
    IMG_3531.jpg
    50.8 KB · Visningar: 2,066
Ah, då det nog den där fyrkantiga plattan som är själva spärren? Går den att vinkla? Och sen kan man skjuta plattan neråt (möjligen lite uppåt, men det ser ju nästan ut att vara max där).

Remmen i mitten går igenom ett spår på undersidan av plattan. Den kan inte vinklas, i alla fall inte utan mycket våld.
Vi har försökt få loss den på alla möjlig sätt men inte lyckats.
Den lilla fjädern i överkant förbryllar också.
Det är nedåt vi vill justera.

Plattan ska nog absolut inte tas loss. Jag tror på att trycka på vänster/höger sida av plattan för att någon spärr ska lossas så man kan skjuta hela "paketet" neråt. Men enligt din profil håller du till i Huddinge - åk in till Kungsgatan till Haglöfs nya butik så kan de säkert försöka!

Om den ser ut ungefär som bilden så tror jag att du drar i "plastringen" för att frigöra, sen kan man skjuta ryggplattan upp och ner. Eventuellt finns det någon rem/kardborreband för att säkra den, eller så gör det inte det (kanske trycka ner plastringen bara!). Prova!
Ringlöst

Det finns ingen ring på den här säcken, se bilder.

Hej! Löste det sig med plattan? Jag har en likadan och samma problem (men ingen Haglöfs affär i närheten som jag kan gå till och fråga).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips