Julas självuppblåsandeliggunderlag

luftmadrass istället

Exped gör lätta (jag vet att vikten var ovesäntlig, men lätt är väl ändå ingen nackdel) luftmadrasser som är 7cm höga. Med en sådan kan du ligga på en hel kottarmé utan att ha en aning om det, till skillnad från alla halvtunna självuppblåsbara underlag jag träffat på. Förvisso sämre isolering, men detta avhlälps med ett tunt skumplastunderlag som läggs ovanpå madrassen.
Om Expeds priser avskräcker, finns budgetvarianter att köpa för ett par hundralappar på Coop.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hej
Jag har testat Julas Liggunderlag. Det var billigt. Den påstådda tjockleken var 5 cm den verkliga var klart under 3 och det var innan man la sig. Eftersom den dessutom läckte så ... jag använde det bara en gång.

Kolla om du kan hitta nåt annat är mitt tips.

Alternativ till Expeds "6-kanalers" luftmadrasser finns ca 400 spänn billigare på närmaste Intersport eller Stadium.

Duger finfint både på bilcamping och vanligt friluftsliv på sommarhalvåret.
Väger ca 600 gram och tar lika lite plats som en ölburk.

x-lite-compact_lg.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips