Swag

Jag håller på att planera en runa bilcamping i Europa nästa sommar. Då jag inte är sugen på taktällt eller vanliga tält är jag intresserad av australiska Swag. Enmanstält med madrass. Enkla att sätta upp och riva. Väger lite mer och tar lite utrymme men bakluckan sväljer den enkelt.

svårigheten är att få tag på en till vettigt pris i Sverige. Någon som har några tips?
 
Blev tvungen att googla, har inte hört talas om detta innan, eller sett det i någon butik här .... https://sydneyuncovered.com/best-swags/

Verkar mkt tyngre & mindre än ett vanligt tält. Dessutom är det ofta svinvarmt i Eur på sommaren så man behöver så bra ventilation och genomblåsning om möjligt. Jag skulle fixa ett enkelt tält av valfri storlek bredvid bilen istället. Från Decathlon tex.
 
Senast ändrad:
Swagen hör hemma bredvid bilen och dess ursprung är från Australien. Det kan bli rätt varmt där med. Därav stora möjligheter till ventilation.

Den är lite udda för Europa. Därav frågan om den går att finna i Europa.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.