Jörnkängan? Frågor som kräver svar!

samme83; sa:
Jag funderar på allvar på dessa kängor och skulle vilja veta vad ni betalat för era exemplar.
Jag får inte tag på varken jörnkängan i jörn eller via j-jensen. Är det nån som har lust att ta lite bilder på sina kängor och kanske mejla mig så jag får granska dem lite i detalj?

mvh/ Sam
Jag betalade 2000 för mina kängor för ett år sedan. Ett superköp. Man ringer till Jörnkängan och meddelar hur långa fötter man har och sedan syr de upp en lagom känga och skickar på posten. Enkelt.

Det här snacket om att hälen sitter löst fattar inte jag. Är det samma känga vi pratar om? Mina hälar sitter som gjutna i kängan. De rör sig inte en milimeter. Mycket bekvämt och minimerar risken för skav.
 
Nu fick jag tag på dom, det var bara det att det tog många signaler innan dom svarade...
2150 var priset och allt annat lät ju faktiskt jättebra så det lutar åt att även jag kommer in i gemenskapen som jörnisse.

tack för er info/ Sam
 
Alfaltsunderlag

OK, har diskuterat kängköp i en annan tråd men eftersom det just nu lutar åt en Jörn så vill jag skriva ett inlägg även här.
M/96 tycks ju uppfylla mina krav på en stabil känga som skall funka både i blockterräng och i myrmarker och även låglandsskogsterräng och dessutom är diskret svart (?) så man kan bruka dem i militära sammanhang. I de senare marscherar man ju i bland långa sträckor på asfaltsväg. Fråga 1: Hur står de sig vid en längre marsch på sådant underlag?
Fråga 2: Hur varma är de? Jag har förstått att det är någon slags innersko man kan ha som tillbehör?
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.