Jobba som paddelguide utomlands?

Funderar på att ta ett studieuppehåll nästa höst och ev. söka jobb som paddelinstruktör utomlands.

Är det någon som vet var i världen det är bra paddelsäsong september-december? Var lönar det sig att söka jobb?

Om någon har erfarenhet från jobb utomlands får ni gärna dela med er!

Tack!

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Förkunskaper?

Vad har du för erfarenheter av att arbeta som kajakinstruktör här hemma? Hur länge har du paddlat och hur mycket?

Förkunskaper

Jag har läst vildmarksguide på Nya Zeeland, och även jobbat där ett tag som havskajakguide. Här hemma har jag även jobbat ströjobb som guide. Har även forsguide cert. Är rätt öppen ifall min erfarenhet inte räcker till att ta andra jobb inom företaget, andre guide,chaufför etc. :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips