Ledtips och vänner sökes

Hej

Söker både vandringsvänner och ledtips.

Är 40 år och är ute och vandrar en hel del i Västra Götaland för att stärka min kropp så jag orkar mina större mål, t.ex. hela Bohusleden på 20 dagar (ca 24 km/dag) med mera.

Vandrar just nu olika etapper och andra uppsatta delmål runt om Västra Götaland. Götaleden har jag avklarat på 2 dagar men målet är hela leden i ett svep vilket bör ta 17h. Är väldigt otränad så max vad jag orkar nu är 48 km på cirka 10h men jag vandrar normalt kortare etapper än så.

Vildmarksleden tänker jag beta av väldigt snart som en dagsvandring.

Pilgrimsleden Göta Älv är också ett mål jag till en början nu tränar på i olika etapper som dagsutflykter.

Gradvis kommer jag vandra flerdagarsturer med övernattning i tält och större packning desto starkare jag blir. Det är väl här ledtips önskas, har nämligen ett trädtält som kräver upphängning i 3 st träd. Bra tips på sådana ställen i ovan nämnda leder?

Lite planerade semestrar där jag också söker ledtips (och vandringsvänner) till är Montenegro/Albanien i september samt Thailand i december/januari.

Vore trevligt med likasinnade att bolla tankar och erfarenheter med eller till och med resa med.

Hör gärna av er.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
annamartinsson Vandringsvänner mellan 25-35 sökes runt Göteborg Västra Götaland 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.