• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Jobb i sommar

Jag tillhör den blivande student-skaran som ännu inte har fått tag på något sommarjobb inbokat i år.
Har förstås sökt en del olika, men inte fått svar än, men jag är tveksam till om jag kommer få napp där jag sökt.
Tänkte höra om nån har bra tips på vad/var man kan söka, helst utan tidigare erfarenhet då.
Blir aningen begränsat eftersom det är antingen i Sundsvall eller Östersund(-strakten) som gäller. Kan ju vara svårt att säga för någon som inte vet vad man gjort tidigare, är intresserad av osv, men, jag är tacksam för alla tips!
Skulle gärna vilja vara utomhus, typ plantera blommor och hålla på med växter hela dagarna vore jättetrevligt men kan tänka mig att det finns ont om såna jobb :eek:)
Nä, men som sagt gärna ute.
Ska kolla upp om jag får vara utomhusarbetare på kyrkogården igen, men tror det är lite väl sent påkommet där.
Annars kanske plocka jordgubbar någonstans (Skåne?), men har inte hittat riktigt var man kan få göra det. Nån som vet vem man ska kontakta?
Har också varit inne på att plantera skog, men har inte fått svar om det än heller.
Andra tips på liknande arbete, eller varför inte nånting helt annat? :)
Vad ska du ((som ungdom)) göra i sommar? Har du erfarenhet av nåt av det jag nämnt? Skulle vara kul att höra. Vet du om något företag eller så som man kan höra med, som kanske inte tillhör de mest typiska eller självklara som brukar komma på tal? Idéer!
 
På Akzo Nobels fabriksområde 5 km söder om Sundsvall har de under sommaren tre treveckorsperioder med ungdomar som gör områdesskötsel (klippa gräs, plantera blommor etc). Du kanske kan kolla om de har fått några återbud som de inte lyckats fylla (väldigt osannolikt dock). Tel 060-134000 till växeln.
 
jordgubb

Det finns en "Överå Bärodling Tel. 070 - 331 48 41
Mer information
Överå 142
89396 SIDENSJÖ"
Har du körkort är ett plus Han har nu och då tältande studenter som arbetar hos honom. Frilufts möjligheter är mycket stora! Kan även behöva ogräsrensare också.
 
Tackar

millimeter; sa:
På Akzo Nobels fabriksområde 5 km söder om Sundsvall har de under sommaren tre treveckorsperioder med ungdomar som gör områdesskötsel (klippa gräs, plantera blommor etc). Du kanske kan kolla om de har fått några återbud som de inte lyckats fylla (väldigt osannolikt dock). Tel 060-134000 till växeln.

Jag ska åtminstone höra med dem iallafall, har inget att förlora på det :) Var hamnar man då tro, 5km söder om S-vall?
 
Re: jordgubb

santiago; sa:
Det finns en "Överå Bärodling Tel. 070 - 331 48 41
Mer information
Överå 142
89396 SIDENSJÖ"
Har du körkort är ett plus Han har nu och då tältande studenter som arbetar hos honom. Frilufts möjligheter är mycket stora! Kan även behöva ogräsrensare också.

Det där lät spännande! En bit ovanför Sollefteå alltså..? Tack så jättemycket för tipset. De har tydligen en hemsida ser jag på en gång, ska kika lite där först.
 
Re: Tackar

linnmea skrev:
millimeter; sa:
På Akzo Nobels fabriksområde 5 km söder om Sundsvall har de under sommaren tre treveckorsperioder med ungdomar som gör områdesskötsel (klippa gräs, plantera blommor etc). Du kanske kan kolla om de har fått några återbud som de inte lyckats fylla (väldigt osannolikt dock). Tel 060-134000 till växeln.

Jag ska åtminstone höra med dem iallafall, har inget att förlora på det :) Var hamnar man då tro, 5km söder om S-vall?

"Stockviksfabriken" är de inföddas vedertagna begrepp törs jag påstå. :)

Det är inte ute i ödemarken! Bostäder, E4, etc.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.