Jakten på Knorr Spaghetteria

Tonfisken förvaras i vanliga skafferiet, ej i kylskåpet. Så det är bara att slänga ner en bunt i ryggan...

Glömde: Den går som helkonserv, du hittar påsen på hyllan bland fiskbullar, tonfisk, och övrig helkonserver på ICA

Mvh troswe

Är det samma innehåll som i burkarna, bara packat annorlunda?
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

29351

Avslutat
Inte riktigt.. I påsen är den smaksatt med en grönsaksbuljong. Smakar lite annorlunda om man äter den som den är, men har man den i maten så märker man ingen skillnad.

Det har jag inte märkt, men det stämmer, kollar på en påse nu! Tycker det smakar som vanlig tonfisk fast godare... :)

Frågan är varför dom gjort så, att blanda i en grönsaksbuljong? Men i vilket fall som helst smakar den super! Godare än tonfisk i vanligt vatten...

Mvh troswe
 
Tonfisken förvaras i vanliga skafferiet, ej i kylskåpet. Så det är bara att slänga ner en bunt i ryggan...

Glömde: Den går som helkonserv, du hittar påsen på hyllan bland fiskbullar, tonfisk, och övrig helkonserver på ICA

Mvh troswe

Tackar för svaret,då måste jag köpa på mig några in för den kommande fjällturen:). Med vänlig hälsning, P
 
Det har jag inte märkt, men det stämmer, kollar på en påse nu! Tycker det smakar som vanlig tonfisk fast godare... :)

Frågan är varför dom gjort så, att blanda i en grönsaksbuljong? Men i vilket fall som helst smakar den super! Godare än tonfisk i vanligt vatten...

Mvh troswe

Ja, det är inget fel på smaken.. bara lite annorlunda. Själv gillar jag tonfisk i olja bäst. Men denna är kanon att ta med ut i fält! Riktigt smidig! Passar bra i en riktig gryta eller kan ätas kall med bara med lite tomatpuré och valfri pasta.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Verkar som carbonaran har utgått i Sverige nu? Letade i 3 butiker igår utan att hitta. Finns inte på knorrs webb längre heller. Synd då dom var lättsamma och billiga
 
ÖB säljer en likvärdig produkt (Firma Italia Pasta) för 11,90 påsen, finns i olika smaker (Carbonara, Fungi, Pesto mm). Har testat dessa under de senaste årens vandringar, helt Ok. Samma mängd och koktid som Knorr Spagettiria.
 
Knorr har gjort maten ännu mer lättlagad då det inte behövs någon koktid utan räcker med kokande vatten. Nu är dessa burkar aningen lite innehåll men två stycken blir en helt ok middag. Köp två burkar och omförpacka dessa i en vanlig plastpåse som tillagas i en "ätpåse" från vanlig frystorkad middag ger en skaplig portion för ca: 30 spänn.
http://www.knorr.se/produkter/minimal/snackpots/
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.