Jag vill dela med mig av min vintertur. Sarek Feb/Mars

En fantastisk film om ett fantastiskt äventyr. Spännande. Storslaget. Vackert. Vilt.

Tack för att du delar med dig av dina upplevelser!

/Birger

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Du gör väldigt trevliga filmer!

Imponerade beslutsamhet att ta en sväng till Saltoluokta för att byta utrustning =)

/Tomas

Tack! Mycket trevlig video. För en nybliven tvåbarnsförälder är egen tid just nu att få ta en dusch några minuter. Då är det skönt att drömma sig bort en stund på Youtube. Det är något särskilt med vinterturer. Jobbigare men mycket mer belönade än att vara ute på sommaren

Tack! Mycket trevlig video. För en nybliven tvåbarnsförälder är egen tid just nu att få ta en dusch några minuter. Då är det skönt att drömma sig bort en stund på Youtube. Det är något särskilt med vinterturer. Jobbigare men mycket mer belönade än att vara ute på sommaren

Tackar 👍. Jag kan inte mer än att hålla med, det är otroligt belönande

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips