Jag vill dela med mig av min fjälltur, Abisko till Ritsem

Du verkar haft en härlig upplevelse och ett fantastiskt äventyr. Kul att du delar med dig! Skulle vara intressant med lit info om din utrustning.

Jag provar att lägga in min packlista:

Bilagor

• bild1.jpg
    bild1.jpg
    32.7 KB · Visningar: 475
  • bild3.jpg
    bild3.jpg
    28.7 KB · Visningar: 466
  • bild2.jpg
    bild2.jpg
    28.2 KB · Visningar: 451
  • bild4.jpg
    bild4.jpg
    29 KB · Visningar: 466
  • bild5.jpg
    bild5.jpg
    9.8 KB · Visningar: 474

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
En fråga angående din packlista, väger pulka med skaklar verkligen 9300 g.
Såg också att du hade 3,3 liter bränsle, hur mycket gick det åt?

En fråga angående din packlista, väger pulka med skaklar verkligen 9300 g.
Såg också att du hade 3,3 liter bränsle, hur mycket gick det åt?

Ja det väger ca det, pulkan väger ca 7kilo, selen ca 350 gram. Sedan uppskattade jag att skaklarna väger ungefär 2kilo, men där kan jag ha fel.
Jag hade med mig på tok för mycket bränsle, jag gjorde av med två liter, och då slösade jag rejält på slutet.

Det låter rimligt, sitter och läser gamla trådar om bränsleförbrukning och 1,4 dl per person och dag på vintern nämns som en normal förbrukning. Bra att veta att det stämmer.

Har tåg bokat till Gällivare imorgon, planen är att korsa Sjaunja. E45 Stubba - Kaitumjaurestugorna - Vakkotavara. C:a 10 dagar hoppas jag på, men det beror såklart på före och väder.

Någon som vet hur föret kan tänkas vara ute på myrarna? Är det bra bärighet.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips