• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Jag skall fria :) hjälp mig!

Jag friade hemma i vår säng klockan 2300 på skottdagen. Hade skämtat med min kille under nästan ett års tid om att ifall han inte gjorde det så skulle jag göra det på skottdagen då tjejer "får" fria. Nu hade vi båda en riktigt dålig dag så det tog en stund innan det var läge för frågan. Men sen blev ju klockan sen och nästan nästa dag, så då var jag ju mer eller mindre tvungen att fråga...

Så det var väl den allra enklaste varianten...

Vi åt middag på en restaurang och fick gå ut på deras privata balkong med utsikt över hela staden när det väl var dax att sätta på ringarna. De var inte beställda utan vi fick prova ut och köpa de efter frågan. Men middagen och balkongen finns ömt bevarat i minnet - liksom den darriga frågan i sängen...

Kör på släktstugan. Ett tips - åk ut och kolla att allt är ok i förväg. Finns inget som kan störa en romantisk idé som hinder på vägen, ex ingen värme/vatten/avlopp... Då kan du ju förbereda lite.

Lycka till!
 
Skattgömma

Upplägget är att hon ska genom olika ledtrådar eller gåtor (inte för svåra, hon ska ju hitta dig) komma fram till ett slut mål, där du t.ex. dukat upp en romantisk lunch etc. på något speciellt ställe, ute i naturen, eller något annat ställe, kanske en fin restaurang, se bara till att det är romantiskt! sista biten kan du strö lite rosenblad... eller snitsa med rosor eller tulpaner...

Ge henne en lapp på kvällen lämpligt en fredagskväll, och att hon måste följa det som står på lappen (i nödfall ringa dig om hjälp), och hon skall läsa den kl 12 på lördagen. då har du hela morgonen på dig och förbereda och varit ute med ledtrådarna, och fixat det sista...

Ledtråd efter ledtråd för henne vidare... (glöm inte fina ordspråk om kärlek, kärleksförklaringar på ledtrådarna, etc) till annat ställe med en ny ledtråd etc. man kan fråga butiker, eller restauranger om det går bra att lämna ledtrådar hos dom, där kan du lämna små gulliga romantiska paket/gåvor etc också. som hon får ta med sig till dig, det kan vara varor till frieri-lunchen, så som choklad, rosor, vin, sexiga underkläder (då misstänker hon inte frieri för giftermålet, hehe)

Till slut hittar hon dig, där du dukat upp med god lunch på en filt, Champagne har du på kylning, choklad i hjärtask där ringen ligger i etc.

P.S.

Hittar hon dig vill hon nog också ha dig! :)

Idén karske kan inspirera dig!? Lycka till...

Blommors språk

Färgens betydelse
Mörkröda blommor - Jag saknar dig så
Vita blommor - Jag tror på din ärlighet
Röda blommor - Jag räknar dagarna tills vi möts
Lila blommor - Jag önskar dig all lycka och välgång i livet
Orange blommor - Jag är din trogne vän
Blå blommor - Jag vill bli vid din sida intill döden
Rosa blommor - Jag är förälskad i dig och lovar dig trohet
Gula blommor - Du är solen i mitt liv


Blommornas antal
En - Du är allt för mig
Två - Jag vill resa bort med dig
Tre - Jag vill träffa dig igen
Fyra - Jag högaktar och tackar dig
Fem - Jag vill göra allt för dig
Sex - Jag tror inte på dina löften
Sju - Jag älskar dig
Åtta - Jag är din till döden skiljer oss åt
Nio - Jag vill vara ensam med dig
Tio - Vill du gifta dig med mig?


Rosornas färger
Röda - Kärlek, passion, respekt
Vita - Oskuldsfullhet, renhet, diskretion
Korallröd - Lust, åtrå
Lila - Kärlek vid första ögonkastet
Orange - Förtrollning, fascination
Mörkrosa - Tacksamhet
Rosa - Elegans, charm, glädje
Gula - Vänlighet, glädje, svartsjuka
Bukett med röda, vita och blå - Detta är ett frieri!

Olika blommors betydelse
Akacia (vit) - Ditt goda hjärta borgar för bestående vänskap
Amaryllis (röd) - Jag högaktar dig från djupet av min själ
Anemon - Din svartsjuka är överflödig
Aster (violett) - Älskar du som jag?
Aster (vit) - Lugna dina upprörda känslor
Bellis - Jag delar dina känslor
Blåbär - Jag skvallrar om du rör mig
Blåklint - Det vackra är inte alltid det viktiga
Blåklocka - Skvallra inte för någon, om det du vet
Blåsippa - Jag börjar känna kärlekens vår i mitt hjärta
Borstnejlika - Vänta med frieriet tills du får skägg
Brännässla - Jag tål inte din näsvishet
Cyklamen - Jag älskar som tidsfördriv
Daggkåpa - Jag gråter av sällhet
Fläder - Jag svettas bara jag tänker på dig
Förgätmigej - Låt min bild evigt bo i ditt hjärta
Gräslök - Jag kan inte motstå kärleken
Gullviva - Ge mig nyckeln till ditt hjärta
Gökärt - Min kärlek ska inte svalna med åren
Harsyra - Du roar dig medan jag förgås av smärta
Havre - Jag vill endast vara din vän
Hortensia - Varför glömde du mig? Du är kall!
Hundkex - Jag är din slav
Hyacint - Vaknande, spirande och gryende kärlek
Iris - Fordra gärna vänskap, men inte kärlek
Jasmin - Bara en natts lycka
Kabbeleka - Där tårar rinner, vill jag trösta
Kamomill - Din svartsjuka gör mig bitter
Kaprifol - Tvivla inte på min kärlek
Kardborre - Du är alltför efterhängsen
Kattfot - Ju mindre anspråk, desto lättare att uppfylla dem
Kejsarkrona - Du är värd en krona, men du får bara mitt hjärta
Klöver (röd) - Jag vill förbli fri, som jag har varit
Klöver (vit) - Neka mig inte vänskap
Kärleksört - Får jag aldrig träffa dig ensam?
Kungsängslilja - Djupt i mitt hjärta gömmer jag din bild
Liljekonvalj - Att älska för mycket förslappar själen
Ljung - Du är otacksam
Lönn - Du är inte särskilt söt
Margerit - En ljuv blick från dig får mig att glömma alla kval
Maskros - Avvisad kärlek
Midsommarblomster - Jag trotsar allt
Mjölkört - Jag älskar allvar och lugn
Myrten - När ska vårt bröllop stå?
Narciss - Jag älskar, men inte dig
Näckros (gul) - Vilka tankar döljer sig under din likgiltiga min
Näckros (vit) - Ni är skön, men jag fly er, ty jag känner er
Orkidé - Otrohet
Pensé - Tänk på mig
Persilja - Du blir ganska nyttig i hushållet
Pion - Dina inre egenskaper liknar inte ditt yttre
Prästkrage - I dina ögon hittar jag lyckan
Påsklilja - Jag kan inte uthärda tanken på att mista dig
Pärlhyacint - Du är så späd och fin
Renfana - För dig försakar jag allt
Riddarsporre - Vill du kärlek ha är målet nått
Ringblomma - Stilla djup sorg, förtvivlan
Rododendron - Egenkärlek
Ros (gul) - Jag är välbeställd
Ros (röd) - Jag älskar dig
Ros (vit) - Jag älskar din själ
Rosenknopp - Jag har älskat dig länge i hemlighet
Rölleka - Lider du så vill jag hela dig
Scilla - Du är inte så dålig
Skogsstjärna - I djupaste skog lever jag gärna med dig
Smultronblomma - Jag håller mina löften
Smörboll - Följ ditt hjärtas röst
Snödroppe - Du lockar fram kärleken i mitt hjärta
Solros - Storsinthet
Stockros - Jag förstår dig inte
Surkulla - Du är alltid i vägen för mig
Syren - Trogen syskonkärlek ägnar jag dig
Tistel - Akta dig, jag kan försvara mig
Tjärblomster - Du har fäst dig vid mig
Tulpan (gul) - Hopplös kärlek
Tulpan (röd) - Kärleksförklaring
Tussilago - Den första kärleken
Vallmo - Du är mig för sömnig
Vete - Ångra dig inte
Vinbär (röda) - Man kan vara god utan att vara söt
Vitsippa - Dina ögon säger mer än dina läppar
Åkervinda - Jag vill binda dig med kärlek
Ängsviol - Jag är inte den rätta, som du söker

Mvh troswe
 
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej !!! fria inte !, som gift får du massor av fördelar, och nackdelar.

Hursomhelst så kommer du ångra dig när du ser nån som är vackrare, sexigare och klokare.

Vänta tills lagen skrivs om så du kan vara gift med vem som helst, när som helst och hur kort tid som helst, samtidigt som föregående äktenskap upplöses med ett enkelt knapptryck automatiskt via sms till myndigheter o andra berörda i samma stund som du gifter dig med den nya bruttan/ grabben., och tvärtom.

Som det är nu vill alla in i buren, väl inne i buren vill alla ut igen, jag anser att det är väldigt förlegat att leva så i dessa tider.

Så tänk dig för.

Eller är du drabbat av kärlekssjukdomen så är det nog kört...

Men lova att lyssna på den här låten först, sen friar du när hon är på sämst humör, desto häftigare reaktion, ärligare sådan iaf...lycka till !

låten:
<iframe title="YouTube video player" width="480" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/cjSPt5jguno" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
 
Ska jag någon gång svika min största kärlek naturen och gifta mig med en enkel kvinna ska det ske i dödszonen så att naturen har en chans att säga vad den tycker om saken. Om någon av oss stryker med vet jag att det inte var en bra idé.
 
Jag antar att du ställer frågan här på Utsidan av en anledning, dvs. att ni båda har ett friluftsintresse och att själva frieriet gärna får ske i samband med någon uteaktivitet. Jag förstår att frieriet inte behöver vara en överarbetad grej, utan ganska basic, men vacker gest i all sin enkelhet. Några tankar som inspiration:

Ge henne ringen i en kåsa med rent, friskt fjällvatten (jämfört med ring i ett champagneglas).

Om ni sysslar med geocaching kan du i förväg ha placerat en ring i en cache.

Ordna med en ordentlig middag för två ute i det fria på ett vackert ställe. Förbered med bord, stolar, regnskydd. Be kamrater hjälpa till som kock, servitör, levande musik osv. Riktigt fin mat, vin och findukat som om ni vore på restaurang. (Kräver lite förberedelse, men är fullt genomförbar med små medel)

Ja, egentligen finns det väl en massa möjligheter. Kan väl avslöja att jag friade till mitt ex på toppen av Fuji i samband med att solen gick upp. Traditionen säger ju att man ska bestiga berget i mörkret för att hälsa solen på morgonen. Vi gjorde detta och förlovade oss samtidigt. Även om vi inte är ihop längre, så var det en fin stund.

Till topps! /Joel
 
Jag kan inte tänka mig något mer naturromantiskt än att ro ut till Sundsholmens slottruin en tidig vårmorgon när dimman fortfarande ligger på sjön. Så kan man ha med sig lite god mat och skit, vad man nu tycker om, stanns där, få det gjort. Ro hem.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.