• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Jag skall fria :) hjälp mig!

Hej!

Jag funderar och funderar ..


Jag är en rättså romantisk kille som normalt sett har överflöd av idéer vad gäller det allra mesta i livet. Men den här gången så säger det liksom inte klick i hjärnan .. kanske för att det sagt så klick i hjärtat?

Jag står i begrepp om att fria till min flickvän.
Hon känner till tankarna och välkomnar dem varmast.. Jag har ringarna klara och allt är grönt.

Det jag är ute efter är förslag och idéer på hur det kan göras.
Jag är så nyfiken på hur ni skulle vilja göra och hur ni ev. har gjort.. ???


Jag tänker i termer inte så flådigt och snordyrt utan mer alldagligt men dock speciellt och romantiskt liksom.

Alla tankar ni delar kan ge mig inspiration så var nu inte blyger, please!

Hoppas på många tankar:)
MVH Niclas,
 
Varför göra det konstigare än vad det är!

Men hallå i blåbärsskogen :)
Det här handlar inte om att göra något konstigt av det hela, utan att kanske få lite idéer för att krydda den klassiska verbala frågeställningen liksom.
Även om frågan i sig är själva fokuset så skadar det ju inte om settingen/situationen runt omkring är minnesvärd på ett positivt sätt den också. Tänker jag.

Ett frieri på skrikande hals mitt i en stark orkanvind ombord på en ribbåt på Isfjorden på Svalbard hade varit något.. Så konstigare än så behöver det ju inte vara :cool:
 
Ut i skogen och hala upp ringarna till frukost? :)

Mm, jo det är ungefär en av tankarna jag har haft faktiskt.

Kanske "hänga" ringen på kroken (bakom hennes rygg) när man sitter i ekan å metar .. men då lär man ju ha hjärtat i halsgropen ..
Men nu har jag lust att fria inom kort så det där med abborrmetet går nog bort tyvärr, hmm.
 
Prova att fråga om hon vill gifta sig med dig? Det kanske fungerar som ett frieri... Men vad vet jag?
 
Har ni samma intressen och tycker ni att samma saker är romantiska?
Vore lite jobbigt om hon mest känner sig smått besvärad av situationen eller platsen medan du försöker fria.
 
Ja våra intressen är liknande och vi har ganska lik syn på det romantiska..

Hon har uppmuntrat mig att fria på ett sätt, ställe och tidpunkt som jag väljer utifrån det som betyder mycket för mig. Att jag väljer ngt som betyder ngt är det hon lägger mycket vikt vid.. Det hon inte vill ha är en slentrian frågeställning utan tanke runt omkring. Där tänker vi lika - även om det inte behöver alls vara flådigt så bör det ligga en tanke bakom liksom.

Frieriet kommer nog att ske inom kort.. tror jag.

RIngarna beställdes idag :) och är klara om ca en vecka.

Jag hade helst av allt friat under senvåren under utomhus på en betydelsefull plats.. men nu är det ju tidig vår (här uppe i norrland) och då tryter fantasin - jag och min flickvän är inga direkta vinterfriluftsmänniskor tyvärr.

Jag har haft lite tankar om att fria under en skön weekend eller så men pengarna tryter.

Idéer?
 
Trevligt att det finns romantker kvar :)

Kul att du vill göra något speciellt.

Själv lurade jag ut min nuvarande fru på lite villande cykelstigar som så småningom slutade vid en sjö där vi fikade och ringarna utdelades - endast beskådande av några änder :)

Det var trevligt och passade oss.

Men om det är akut läge så kan ju kanske en tur ut på en lokal tjärn med lite vinterfiske/pilkning väl påpälsade sittandes på några renskinn med någon liten eld bredvid... vara en hyfsat ekonomisk övning... tillika minnesvärd...

Bara en ide alltså...

Lycka till//Dag
 
Ovanligt ställe

Jag gick ner på knä inför min fru på toppen av Augille Le Tour, frågade och fick Ja. Hon var inte helt oförbered på frågan men formellt frågade jag där. Förlovningen innan dess var planerad till Syltoppen men pga stygg-väder fick det bli i bastun på Blåhammarens fjällstation istället.
Delar ni något naturintresse så få med det i frieriet är mitt tips, paddlar ni ihopa så paddla ut till något fint skär...

/Patrik, lyckligt gift
 
Tack för tankar! Trevligt.
Ja det känns lite som att det kan bli utomhus och just nu så lutar det mot att fria nere vid älven här där jag bor. Där har jag ett par tre smultronställen..

Eventuellt så tar vi turen mot havet och famliljens sommarstuga. Det alternativet kliar extra mkt när jag tänker på det..
Perfekt hade varit om solen hade stekt och jag hade myst till det med ett par fårfällar på bryggan och ngn god mat som puttrar i trangiaköket..

Hmm, blir bra det här känner jag! ;)
 
Lycka till med frieriet, men det är åren efter som det hänger på. Själv har jag inget minne alls hur det gick till, men vi har över 30 bra år så här långt.

Ha det bra. Stefan o Hele´na
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.