Som topic lyder så är jag på jakt efter en vettig bushcraft-jacka. Jag har sedan tidigare en Fjällräven Montt som jag är riktigt nöjd med men den är numera ett par storlekar för stor. Jag tänker väl att någon slags polycotton är att föredra, jag gillar g1000. Tittar lite på Fjällräven Skogsö och Sten Jacket, men vad finns det för alternativ hos andra tillverkare?
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jacka som tål att "bröta" igenom tät granskog?
- Trådstartare Vintervilan
- Start datum
Kolla in finska Sasta, de har polycotton och ventile plagg
https://www.sasta.fi/en/products
https://www.sasta.fi/en/products
Betalt samarbete
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Kolla in finska Sasta, de har polycotton och ventile plagg
https://www.sasta.fi/en/products
Såg helt klart intressant ut, tack för tipset!
Vill du slippa membran? Eller varför köper du inte en ny Montt eftersom du gillar den?
Hej! Titta på jackor avsedda för skogsarbete. Funktionella och slitstarka. Har själv använt sådana under många år, inte minst i mitt arbete med skogsinventeringar och liknande. Gått genom otaliga snårskogar. Finns olika märken, t ex Husqvarna och Stihl.
Vill du slippa membran? Eller varför köper du inte en ny Montt eftersom du gillar den?
Hittar tyvärr bara 3-i-1 varianten. Vill helst slippa membran och ha något som andas lite bättre. Har en regnjacka i paclite om det skulle bli för blött
Aktuellt
Politisk reklam
Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!
Om du minskat ditt omfång och redan har jackan, varför inte be en skräddare sy in den om du inte kan själv.
go tur
go tur
Om du minskat ditt omfång och redan har jackan, varför inte be en skräddare sy in den om du inte kan själv.
go tur
Tror inte nån kan få till det bra, vi snackar inte ett par centimeter här, jag har tappat 25 kilo och då var jackan redan lite stor från början
Lundhags Habe
Köpte denna. Ren polycotton jacka, är väl egentligen samma material som g100. 800 kr med rabatten tyckte jag var grymt bra pris när jag som föräldraledig skulle ersätta min gamla fjällräven. https://www.stadium.se/herr/herrklader/jackor/258330102/lundhags.m-habe-jacket.dk-forest-green
Köpte denna. Ren polycotton jacka, är väl egentligen samma material som g100. 800 kr med rabatten tyckte jag var grymt bra pris när jag som föräldraledig skulle ersätta min gamla fjällräven. https://www.stadium.se/herr/herrklader/jackor/258330102/lundhags.m-habe-jacket.dk-forest-green
Kolla på Itab och Engelssons. Har iaf tidigare haft prisvärda membranfria plagg i kraftigt tyg. Försvarets m/90 håller för vad som helst, om man inte mår illa av camofärger som en del på forumet verkar göra.....
Rodastjarnan.se har M90 kläder i svart.
Dela: