Jacka som tål att "bröta" igenom tät granskog?

Som topic lyder så är jag på jakt efter en vettig bushcraft-jacka. Jag har sedan tidigare en Fjällräven Montt som jag är riktigt nöjd med men den är numera ett par storlekar för stor. Jag tänker väl att någon slags polycotton är att föredra, jag gillar g1000. Tittar lite på Fjällräven Skogsö och Sten Jacket, men vad finns det för alternativ hos andra tillverkare?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej! Titta på jackor avsedda för skogsarbete. Funktionella och slitstarka. Har själv använt sådana under många år, inte minst i mitt arbete med skogsinventeringar och liknande. Gått genom otaliga snårskogar. Finns olika märken, t ex Husqvarna och Stihl.

Om du minskat ditt omfång och redan har jackan, varför inte be en skräddare sy in den om du inte kan själv.

go tur

Kolla på Itab och Engelssons. Har iaf tidigare haft prisvärda membranfria plagg i kraftigt tyg. Försvarets m/90 håller för vad som helst, om man inte mår illa av camofärger som en del på forumet verkar göra.....

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips