Jacka som tål att "bröta" igenom tät granskog?

Köpte denna. Ren polycotton jacka, är väl egentligen samma material som g100. 800 kr med rabatten tyckte jag var grymt bra pris när jag som föräldraledig skulle ersätta min gamla fjällräven. https://www.stadium.se/herr/herrklader/jackor/258330102/lundhags.m-habe-jacket.dk-forest-green

Ja den där såg verkligen högintressant ut! Synd att M i dark forest green var slut på Stadium :( 1200 på Outnorth, men det dyker väl upp nån rabatt lite då och då på 20%

edit: Hur är de storleksmässigt? Såg en video på youtube som påstår att de är ganska slimma i storlekarna. Jag brukar numera ligga mellan M och L, ofast M.

Det kommer en M i retur framöver (som köptes när den kostade 1400 kr). Denna Lundhags var ganska rymlig i M faktiskt för mina 74 kg och 182 cm. Har den inte här nu men kanske rent att S hade funkat om jag velat ha den dom stadsjacka.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips