Men jag skulle ändå föredra ett plagg utan ventilering. Det är enklare att öppna upp ett plagg för ventilering än det är att stänga en ventilering.
Hur ska du öppna ett plagg för ventilering om plagget saknar just ventilering? Medelst kniv?
Men jag skulle ändå föredra ett plagg utan ventilering. Det är enklare att öppna upp ett plagg för ventilering än det är att stänga en ventilering.
Hur ska du öppna ett plagg för ventilering om plagget saknar just ventilering? Medelst kniv?
En välventilerad och lätt vindjacka skulle man ju aldrig behöva ta av sig!
Utom för att ta på sig den HELT vindtäta jackan när det blåser på riktigt?
Men jag kanske är för teoretisk när jag tycker att en vindjacka ska vara vindtät och inte släppa in kalluft under armarna direkt till bålen. Så tät kanske den ju bara behöver vara på vintern.
Jag tror man använder samma öppningsmetod som när man öppnar plagget för att ta det på sig.
Jag tror man använder samma öppningsmetod som när man öppnar plagget för att ta det på sig.
Har nyligen köpt en vindblus som visas på bilden och testat den vid 2 kortare dagsvandringar.
Funderade på att köpa Marmonts Ion Windshirt (500 kr) men valde att testa T&P`s. Tycker den fungerar helt ok. Ventilation under armarna och inget onödigt tjafs som väger.
/
Labben
Går det att justera ventilationen under armarna?