Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

ITABS kläder för damer?

Jag misstänker att deras kläder inte lär passa mig eftersom jag e väldigt liten, 1.62, >50kg, och i vanliga fall drar 36-38 i storlek.. men någon som har närmare koll?

Sökte runt men hittade inget i tidigare trådar...

Mvh Susanne

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
KLAGER; sa:
Och du tror att de talar om fall inte deras kläder passar hälften av befolkningen?
Nej, men de kan säkert tala om ifall modellen är stor eller liten för sin märkning. Den uppgiften förekommer t o m i deras katalog i samband med andra kläder, så varför skulle de inte tala om det?

~Paul~

avslutad210712

Gäst
En rätt personlig uppfattning när det gäller ITAB kläder är att de mindre storlekarna är större i storlek än motsvarande sorlekar från andra tillverkare.

Min sambo drar normalt XS eller S på kläder men de kläder från ITAB som är i storlek XS är i största laget för henne. Samma erfarenhet har jag hört av en på mitt jobb som köpt kläder i små storlekar.

dePaul; sa:
Nordesjö; sa:
Ger inte deras måttabell någon vägledning alls?
Jo, men storleken kan variera. Vissa modeller är större och andra mindre, trots att de har samma storleksmärkning.

Sant, men det är ju ett problem som gäller oavsett om man är liten eller stor.
Om ens mått finns inom måttabellen borde man i alla fall kunna prova. Men jag gissar att det är det som Sussie vill undvika i och med att hon skriver den här tråden... :)

Som sagt verkar Itabs kläder generellt vara ganska luftigt skurna, med vissa undantag.

Nordesjö; sa:
1. Sant, men det är ju ett problem som gäller oavsett om man är liten eller stor.

2. Om ens mått finns inom måttabellen borde man i alla fall kunna prova. Men jag gissar att det är det som Sussie vill undvika i och med att hon skriver den här tråden... :)
1. Det var därför som jag ansåg att Susanne skulle kontakta ITAB - för att fråga.

2. Att prova kläder från ITAB och sedan skicka tillbaka dem medför en hel del komplikationer, precis som du förmodar. Är det dessutom inte så att man får stå för returfrakten?

~Paul~

dePaul; sa:
Att prova kläder från ITAB och sedan skicka tillbaka dem medför en hel del komplikationer, precis som du förmodar. Är det dessutom inte så att man får stå för returfrakten?

Ja, enligt distansavtalslagen får man stå för returfrakt när man ångrar köpet.
Jag har inte haft några som helst problem med att skicka tillbaka grejer till Itab, men vi vet ju att andra har haft svåra problem med det.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips