ITAB nyheter

Jag gled runt på ITABs websidor och hittade denna Merino T-shirt för blott 200 pix!

Är det någon som testat ITABs merinoplagg och kan jämföra med andra märken?
200kr för en 180g/m2 T-shirt är mindre än halva priset hos många av konkurrenterna.

små storlekar

Köpte en tröja i merinoull på Itab. Jag upplever att storlekarna är lite små. Jag skulle behöva gå upp en storlek mot normalt.
Kvalitén känns däremot okej.

Instämmer att t-shirten i merinoull är liten i storleken. Inte bara för tajt, utan även kort i axlarna. Köp en storlek större så blir du säkert nöjd.

Ny tröja nya frågor!

Jag hittade denna polotröja i merino hos ITAB.
Kvalitet anges till 520 g/m2 vilket är ganska mycket, IceBreakers tyngsta tröjor är på 320 g/m2.

Är det någon som tittat på denna tröja irl?
Juklappsmaterial?

Jag har köpt deras merino t-shirt, underställ och även polotröjan och jag tycker dom är supersköna,
t-shirten är små i storlekarna men tröjan och understället upplever jag som normala i storlekarna.
Det här är dom första kläderna som jag köper i merinoull så jag har inte något att jämföra med
men jag är mycket nöjd med dessa, mjukt och skönt/varmt inte så "kallt" som ett syntetunderställ/t-shirt.
Kvaliten och livslängden på dessa har jag ingen uppfattning om för jag köpte dom tidigare i höst.

Tomas

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Schyssta grejjor

T-shirten är kalas!... har den på mig nu ;o) ... och den är "atletisk" i skärningen, dvs. "liten"

Polotröjjan är verkligen superskön, åsså är den snygg åxå! (hade den igår)
Den är däremot "normal" i storlekarna, annars brukar ITAB ha storlekar för BMI30+ - tröjjan är mer för BMI20-25 :eek:)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips