Isklättring skellefteå

Hej,

Jag undrar om det finns några som sysslar med denna typen av klättring i skellefteåtrakten? Hittar ingenting på utsidan om detta och verkar inte finnas någon förening i skellefte som kör alpin klättring.

Är intresserad av att lära mig och ha någon att klättra med. Tacksam för svar
 
Inte för att det är direkt nära men jag har just flyttat Jokkmokk och vill gärna klättra så mycket is/alpint som möjligt. Själv har jag ju nära till bl.a Stora Sjöfallet och fjällen i Sarek och Kebnekaise men jag provar gärna vilka fina isar som helst norr om Dalälven :)

Det finns nog inte så många dedikerade is/alpin föreningar utan du får nog söka kontakter via ex Utsidan eller din lokala klätterklubb.

//Björn



Hej,

Jag undrar om det finns några som sysslar med denna typen av klättring i skellefteåtrakten? Hittar ingenting på utsidan om detta och verkar inte finnas någon förening i skellefte som kör alpin klättring.

Är intresserad av att lära mig och ha någon att klättra med. Tacksam för svar
 
Har flyttat därifrån nu, och jag vet inte hur mkt is dom höll på med, men klätterklubben i skeå (kfum) har iaf haft en hel del is-grejer... så det kan nog vara idé att höra där... sen tror jag det finns dom som håller på i umeå också, kolla med klätterklubben där, eller folk på iksu (i umeå )kasnke.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.