Into the wild är den enda film jag har tittat på tre gånger på en vecka...
Into the Wild - någon som sett?
- Trådstartare oddbol
- Start datum
Hur bra tyckte du att Les Stroud lyckades med sina idéer att leva "Off the Grid"?
Han satte upp en vindsnurra och några solceller, men hur han t ex värmde upp huset var ju oklart (den där lilla myskaminen oräknad!). Jag misstänker att han i största utsträckning använde generatorn!
För att återgå till ämnet, här är en blogg från några som skidat ut till den gamla bussen:
http://edplumb.blogspot.com/2007/11/skiing-into-wild-night-at-bus-142.html
Han verkade vara en god kandidat till "The Darwin Awards"
Någon som sett filmen om Chris McCandless, gjord av Sean Penn, baserad på Jon Krakauers bok? Jag har läst boken, och är baserat på det högst osäker på om det är värt ett par timmar av min begränsade livstid att se filmen, även om naturbilderna säkert är storslagna... IMHO var killen ett fån, fullt i klass men mannen som skulle upp på Everest i shorts förra året. Om man nu vill visa/bevisa någonting, så kan man väl i alla fall försöka göra det på ett sätt som väcker respekt, inte gör en till åtlöje, vare sig man lyckas eller misslyckas. Alternativt kan man skita blankt i vad folk tycker (sympatiskt, tycker jag) men då kanske man i alla fall ska tänka till en liten gång innan man sätter igång, så att man lever länge nog för att känna att man lyckats, eller misslyckats, med det man föresatt sig. McCandless tänkte nog inte alls, vare sig stort eller smått. Hur han kom att imponera så på Krakauer, och Penn, är mig en gåta. Men jag är å andra sidan bara en enkel eskimå som lever i en liten håla nära Nordpolen.