• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Instruktör för klättring i Kroatien?

Hej hej i sommarhettan!
Jag skjuter lite från höften här, undrar om det ute bland alla aktiva och friluftiga vänner finns någon "licenserad" som skulle vilja åka till Kroatien och ge en introkurs i klippklättring i slutet av juli/början av augusti? Jag har klättrat lite tidigare men vill lära mig teori och praktik "på riktigt" så att säga. Kan ju tyckas som en liten udda fråga att ta sig till Kroatien för att lära sig, men jag vill gärna kombinera det aktiva med att uppleva nya miljöer och Kroatien verkar bara vara SÅ vackert!!

ÅsaEdesön; sa:
Hej hej i sommarhettan!
Jag skjuter lite från höften här, undrar om det ute bland alla aktiva och friluftiga vänner finns någon "licenserad" som skulle vilja åka till Kroatien och ge en introkurs i klippklättring i slutet av juli/början av augusti? Jag har klättrat lite tidigare men vill lära mig teori och praktik "på riktigt" så att säga. Kan ju tyckas som en liten udda fråga att ta sig till Kroatien för att lära sig, men jag vill gärna kombinera det aktiva med att uppleva nya miljöer och Kroatien verkar bara vara SÅ vackert!!

Hej,
Ser ut som om vi kommer att befinna oss på samma ställe vid samma tidpunkt med ett gemensamt intresse. Jag slängde tidigare in en trevare om just klättring i Kroatien (http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=38358).
Hittar du någon instruktör/kurs/klättergäng där får du gärna höra av dig så hänger jag gärna på (om tid o plats passar). Som du förstår vill jag inte ta på mig någon instruktörsroll - jag tar det som det kommer och ställer som enda krav att den jag klättrar med säkert kan få still på repet så att jag inte druttar i backen om jag faller (och utlovar detsamma i gengäld). Skulle du råka semestra i krokarna o detta låter OK får du också gärna höra av dig så kan vi ju kolla in närmsta klippa och se hur det ser ut.

Ett litet tips om du vill ta dig till Kroatien bara för att klättra/lära mer vore att kolla upp med lokala folk/organisationer i nationalparken Paklenica - Kroatiens klättermecka. Där finns det mycket för alla (sport, trad, multipitch, lite bouldering tom). Jag var där i April/Maj och såg flera gäng under vad jag tyckte vara i instruktörshänder/på kurs.

// David 0730-715171

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Hej David!

Tack för svaret!
Jo, jag såg ditt inlägg. Jag ska undersöka möjligheten att "kursa" där nere hos någon lokal klätterguru.
Hör ev av mig om/när jag kommer dit =)

/Åsa

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips