Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Glider i en svag kurva vilket ger ett tag i isen jämförbart med känslan att cykla. I vanlig åkning ändras vinklarna successivt i lederna under skäret och man kompenserar med bla små riktningsförändringar relativt lätt obalanser jämfört med att balansera utan fart.
Vet ngn något om speciella hålfotsstöd för skridskoåkare. Problemet är att komma upp på skäret. och att "vila på skäret". Kan det handla om för mjuka skor? Crispis telemarkskängor brukar rekommenderas för skridskoåkning. Jag använder sådana. Har prövat Meindl Island. Gick inte alls.
Vet ngn något om speciella hålfotsstöd för skridskoåkare. Problemet är att komma upp på skäret. och att "vila på skäret". Kan det handla om för mjuka skor? Crispis telemarkskängor brukar rekommenderas för skridskoåkning. Jag använder sådana. Har prövat Meindl Island. Gick inte alls.
Vad har du provat för kompletterande träning? Kanske kan en sjukgymnast hjälpa dig att försöka den muskulatur som behövs för att kunna hålla balansen på skridskor. Det är inte alla problem man kan lösa med tekniska hjälpmedel.
Jag tycker också att Meindl Island är lite mjuka att åka i, det funkar, men jag tycker bättre om man lite högra kängor från Lundhags.
Känner inte till något om hålfotsstöd specifikt för skridskor. Jag har höga fotvalv och använder därför själv iläggssulor. Sulorna hjälper till att stabilisera foten i pjäxan vilket i sin tur ger ökad stabilitet.
Iläggssulorna jag använder är utprovade hos en fotspeciallist och fyller ut hålfoten ordentligt. De är gjorda efter en avgjutning av foten. Idag sker tillverkningen på ett annat sätt, men resultatet torde vara det samma.
Jag åker inte utan mina iläggssulor, grymt nöjd med dem även om de kostar som ett par nya skor.
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar
Få ämnen engagerar oss så starkt som frågan om skönhetens väsen. Vad som är vackert är dock inget objektivt faktum. Den välkända tesen om att ...
4 kommentarer