Idé till funktion i Mapsource.

Jag försökte tipsa Garmin men de har ingen vettig mailsida.
Jag försökte maila Sportsmanship, men det lika dåligt.

Nu skriver jag här istället.
Min idé till funktion i Mapsource borde kunna kallas något ungefär "multi kulti tracker" och funkar som så att man vid tex älgjakt eller liknande har med sina 60, Etrex, Astro osv som vanligt.
När jakten är slut så läser man in flera enheter i samma karta samtidigt. Man kan lägga till spår och waypoints.
När allt är klart så kan man visa alla spår SAMTIDIGT som ett bildspel.
Då kan man se hur hundar och drevkarlar rört sig i skogen. Alla spåren läggs upp minut för minut.

I princip så hade jag tänkt mig.

Låter som ett roligt förslag. Orienterarna har det redan i form av RunOWay. Har suttit i flera timmar och tittat på orienteringstävlingar för skoj skull. Starten på 25-manna eller någon annan stor kavel är riktigt spännande att kolla på.

http://www.obasen.nu/runoway/

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag försökte tipsa Garmin men de har ingen vettig mailsida.
Jag försökte maila Sportsmanship, men det lika dåligt.

Nu skriver jag här istället.
Min idé till funktion i Mapsource borde kunna kallas något ungefär "multi kulti tracker" och funkar som så att man vid tex älgjakt eller liknande har med sina 60, Etrex, Astro osv som vanligt.
När jakten är slut så läser man in flera enheter i samma karta samtidigt. Man kan lägga till spår och waypoints.
När allt är klart så kan man visa alla spår SAMTIDIGT som ett bildspel.
Då kan man se hur hundar och drevkarlar rört sig i skogen. Alla spåren läggs upp minut för minut.

I princip så hade jag tänkt mig.
kul idé. Jag tror de vill ha tröskel på mailandet.
Prova att skriva ut mailet. Lägg det i ett sk kuvert och sätt på frimärke och posta i gul låda. Jag tror det biter bättre.

Jag hade e-post växling med dem för några månader sedan och försökte få dem att starta en liknande funktion som TomTom har för att uppdatera kartor och liknande men de verkade inte intresserade av det heller.

Tror inte Forerunner GPS:en i sig har funktion för att spela upp flera spår samtidigt. Borde vara Garmin Training Center, GTC, eller MotionBased som har stöd för det i så fall.

MotionBased har "dot-racing" så man kanske kan lägga spår där men den har nog inte stöd för Fri Pro. Såg en plugin för SportTracks som har "dot-racing" också.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips