Icebreaker

T-shirten är köpt i Finland, kostar 49,90€ i Partioaitta. Den långärmade hittade jag i Naturkompaniet för 599kr(norm980).

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Joakim Ambrosson; sa:
Krånglig hemsida med många plagg iof..

Nu återstår bara en fråga: Vart köpte ni plaggen och vilket pris gav ni? :)

// Jocke

Enligt hemsidan ska du kunna köpa Icebreakers kläder i Stockholm på Addnature, Playground, Sealife, Sportkompaniet och Naturkompaniet.
Men det har du kanske redan konstaterat.
/ Bertil

Själv sneglar jag lite på Rock Zip - jag behöver inte någon nämndvärd polokrage.
Fast det känns som fel säsong att snegla på den just nu. Men juni kan ju vara ganska kall. *hoppas*
;-)

Ice....

Joakim Ambrosson; sa:
Hur står sig Icebreaker mot tex Smartwool som också verkar bygga på Merino med max 18,5 micron..? Är det samma kvalitet?

// Jocke

Kan bara stö lovord över icebreakers tröjor.. Köpte och använde en "skin 200" i vintras och använde den rejält! Håller värmen bra, ventilerar, torkar snabbt på kroppen och luktade nästan ingenting efter 4-5 dagars vintervandring då jag hade den på kroppen dygnet runt.

Under veckan ska jag köpa deras tunna t-shirt :)!

Kommer Aldrig mer att använda syntetplagg när jag vandrar..

//A

Slitstyrkan

hos Icebrekers plagg sååter jag ett frågetecken för. Är inte nöjd med den på min 260 grams olotröja men den är skön.

Tycker att Lundhags motsvarande plagg är mera prisvärda och verkar också aningen mera slitstarka.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips