Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hur många tält?
- Trådstartare Fraktal
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
tips?
det var inte dåligt, ni kan det där med tält...
Vilket HB skulle ni rekommendera för 2 pers, veckovandringar i fjäll, tvådagsturer med skidor, kajakturer?
Jag är inne på på Namatj 2 GT men det kanske är bättre med ett lättare? Det känns viktigast att det ska vara bäst anpassat till längre vandringar.
Tacksam för hjälp!
Vilket HB skulle ni rekommendera för 2 pers, veckovandringar i fjäll, tvådagsturer med skidor, kajakturer?
Jag är inne på på Namatj 2 GT men det kanske är bättre med ett lättare? Det känns viktigast att det ska vara bäst anpassat till längre vandringar.
Tacksam för hjälp!
Tacksam för hjälp!
För allt utom kajakturer där vikten inte spelar så stor roll så skulle jag nog gå på ett Nallo2 eller kanske ett Nallo2GT men det blir ganska mycket tyngre. Kaitum 2 kan vara en bubblare ockås förresten.
Väg fördelarna med stor absid m.m. mot vikten.
Tacksam för hjälp!
Där tycker jag ett HB Allak skulle funka mkt bra, speciellt då på kajakturerna
/Janne
Triss
Själv äger jag:
Hilleberg Akto Original
Hilleberg Helags (överväger att sälja det till våren 2009)
Tarptent Cloudburst 2
/J
Själv äger jag:
Hilleberg Akto Original
Tarptent Cloudburst 2
/J
Fjällräven Sjangeli3
Hillebergs Akto
Hillebergs Allak
Täcker gott och väl mina behov
Hillebergs Akto
Hillebergs Allak
Täcker gott och väl mina behov
Jag äger 2 tält.
Ett ryggås 3manstält brunt köpte det på domus i början av 80 talet för
cirka 250-300 kronor väl använt och fortfarande i bra bruksskick, vikt 2,8kg.
Och ett Helsport Fjellheimen camp 3manstält från 2008 har dock inte
använt det så mycket än, ett rymligt och bra tält lite högre vikt(3,1kg) än
motsvarande Hilleberg (Nallo 3gt) är mkt nöjd med tältet.
Tomas
Ett ryggås 3manstält brunt köpte det på domus i början av 80 talet för
cirka 250-300 kronor väl använt och fortfarande i bra bruksskick, vikt 2,8kg.
Och ett Helsport Fjellheimen camp 3manstält från 2008 har dock inte
använt det så mycket än, ett rymligt och bra tält lite högre vikt(3,1kg) än
motsvarande Hilleberg (Nallo 3gt) är mkt nöjd med tältet.
Tomas
En hemlig tidmaskinn
Naturligtvis menar jag våren 2010...
Det skulle vara kul att se statistik på Utsidans medlemmar över hur många tält de har och vilka märken.... Gissar att Hilleberg vinner lätt...
PS tack seobserver
Själv äger jag:
/J
Naturligtvis menar jag våren 2010...
Det skulle vara kul att se statistik på Utsidans medlemmar över hur många tält de har och vilka märken.... Gissar att Hilleberg vinner lätt...
PS tack seobserver
Just nu bara ett brutalt MALMBERGS ryggåstält, 2pers. Årgång 1978 tror jag.
En upplevelse i sig, Men, lär ha varit riktigt Hightech på sin tid, väger ca 2,6-2,7kg.
Håller vattnet utanför tämligen bra, dock inte i golvet, där det är nått vanligt tyg., 2 små absider, av samma princip som tex. Hilleberg Staika, en för varje ingång på "långsidan"
Bildbevis finnes.
Ska snarast införskaffa ett Hilleberg Tarra, Saivo eller ett rejält Helsporttält i Expeditionsklass..,
Kompletteras nog med att res-kamraten skaffar ett Bergans Kompakt eller liknande för enklare turer.
En upplevelse i sig, Men, lär ha varit riktigt Hightech på sin tid, väger ca 2,6-2,7kg.
Håller vattnet utanför tämligen bra, dock inte i golvet, där det är nått vanligt tyg., 2 små absider, av samma princip som tex. Hilleberg Staika, en för varje ingång på "långsidan"
Bildbevis finnes.
Ska snarast införskaffa ett Hilleberg Tarra, Saivo eller ett rejält Helsporttält i Expeditionsklass..,
Kompletteras nog med att res-kamraten skaffar ett Bergans Kompakt eller liknande för enklare turer.
Liknande trådar
- Svar
- 8
- Visningar
- 1 K
- Svar
- 10
- Visningar
- 4 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar