Hur firar ni på fjället?

Fira

Fira med ost, digistivekex och en god korv! Inte nån jvla färdigskivad korv, utan en smal ~5cm, stark salami eller gustavskorv. 1 kg Brie till 2 personer i en vecka är lagom.

/Fettmaximera

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Topp fireri

Sisst jag var å fjällvandrade hade jag turen att göra detta med en tennflöjtsspelande man... Han firade varje topp med en melodi ärad det sköna! :) Håller med föregående om att bedriften och vyerna är belöning nog, men jag undrar om inte bedriften och vyerna känns än värdare med en skön melodi som fångas i vinden!

toppen

är att ha en halva bordeaux med en bit chorizo eller nån starkost. Lärt av en fransk guide som trollade fram rökt lax med vin uppe på Mt Blanc...

Kräftskiva

För något år sedan träffade jag ett gäng som skulle ha kräftskiva på toppen!!! Kräfter, öl och snapps... hela kittet!

Anna S; sa:
Det lät ju jättegott men hur gör du popcornen? Min erfarenhet är att det bränner fast så förskräckligt i pannan så det är nästan omöjligt att rengöra.

Har inte haft några större problem med det. Täck botten med olja (inte snåla), släng i 2 popcorn, täck botten knappt med popcornen när de två första poppat. Som vanligt, alltså.
Tricket är nog att få det hela att gå så raskt som möjligt och se till att skaka på kastrullen. Då hinner inte de understa popcornen bränna fast.

Jag kör med duossal och gas, men det har funkat med aluminium och sprit också.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips