Hr ta hand om torris

Skölj den utvändigt av med sötvatten efter varje användning, se till att den torkar helt. Dragkedjor smörjs med bivax eller dyl. Latexmuddar behandlas regelbunden med gummivårdmedel eller talkum. Lagra svalt, torr och mörkt.
Jag tvättar min typ alla 2-3 månader med Nikvax tvätt och använder även deras spray impregnering ibland.
Var rädd om sockorna. Gå aldrig utan sko. Tar jag på eller av dräkten utanför bilen, står jag altid på en bit isomatta, även om det är gräsmatta.

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Jaha, jag trodde det handlade om att ta hand om kolsyreis....

https://sv.wikipedia.org/wiki/Torris

Det var därför jag klickade på tråden.
"Jag förstår inte vad torr-is har med uteliv att göra men jag undrar verkligen hur man bäst tar hand om det."

Men eftersom frågeställaren redan fått ett utmärkt svar. Hur ska egentligen torr-is hanteras?
Lägger jag det i frysen förångas det över natten. Lägger jag det i en termos och skruvar åt korken vaknar jag nog av en smäll.

Ja det är stor skillnad på torris och torr is

Tack DDeninger jag är tydligen på rätt spår men det känns läskigt att stoppa den i tvättmaskinen

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

Kveke

Avslutat
Jag sköljer av i duschen både in och utsidan. Blir ju rätt svettigt invändigt så lika viktigt där tycker jag.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.