hjälp önskas ang. HB tält

Nu har jag bestämt mig! Det blir ett nammatj GT2
Här är mitt resonemang. (kan ju vara bra för andra i samma sits)

Ang. vikten,

Planerar ej att ensamvandra

Tänker använda tältet till fjällvandring,kajakturer,campingsemestrar,skoterturer

Som jag förstår det kostar tälten samma pris hos HB, väljer då att satsa på det mer robusta nammatj

tack för alla tips och håll tummarna för att jag blir nöjd ;)

Du blir nog nöjd

Som tidigare sagts, det är svårt att hamna helt vilse då valet står mellan två bra produkter.

Du kommer att älska GT-absiden, totalt beroende framkallande...

Lycka till!

Uffe

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Grattis!

till köpet. Jag tror du blir helnöjd. Om du vill börja solovandra någon gång i framtiden kanske du köper dig ett lätt solotält, eller så kan du ju sy dig ett. =)

Din längd?

Hur lång är du? Har bara kollat snabbt igenom inläggen här och hittade ingen kommentar betr. användarens längd. Problemen för lite "längre" användare med de diskuterade modellerna är ju att man på grund av tältets konstruktion kommer ligga med sovsäckens fotända emot tältduken, vilket i sin tur innebär kondens i kallare väder. Jag är 1.87 lång och valde med detta argument bort dessa båda modeller.

Visst... man kan lägga en jacka över fotändan, men är det inte bökigt att hålla på med sånt? Antingen knäpper man skaljackan och drar den över säckens fotända, fast då finns det i alla fall en stor risk att jackan glider av. Eller så trär man säckens fotända djupt ner i ryggan. Vet att detta problem nämns i recensionerna här på Utsidan, så kolla dessa om du inte redan gjort det.

Re: Din längd?

fnöskticko; sa:
Hur lång är du? Har bara kollat snabbt igenom inläggen här och hittade ingen kommentar betr. användarens längd. Problemen för lite "längre" användare med de diskuterade modellerna är ju att man på grund av tältets konstruktion kommer ligga med sovsäckens fotända emot tältduken, vilket i sin tur innebär kondens i kallare väder. Jag är 1.87 lång och valde med detta argument bort dessa båda modeller.

Visst... man kan lägga en jacka över fotändan, men är det inte bökigt att hålla på med sånt? Antingen knäpper man skaljackan och drar den över säckens fotända, fast då finns det i alla fall en stor risk att jackan glider av. Eller så trär man säckens fotända djupt ner i ryggan. Vet att detta problem nämns i recensionerna här på Utsidan, så kolla dessa om du inte redan gjort det.

Min man är lika lång som dig och har dessutom förskräckligt stora fötter (48), men han verkar inte ha några problem med kondensregn på fötterna i vårt Nallo 2.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips