Hjälp med tält

Hej! Jag är på jakt efter ett tält som är hyffsat lätt men med funktionen att det skall ha ”skyview”. Jag vill alltså kunna se allt det roliga medans jag är i tältet och inte slösa min naturtid på en neonfärg.

Är det någon som har tips eller kan länka till ett? Jag har sjölv sökt men inget har dykt upp..
Må gott!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Brukar inte stirra på neonfärg, eller i mitt fall, oftast gult, om jag ligger på rygg och inte läser, så brukar jag somna, förmodligen är jag trött efter att ha vandrat. Ja, det vlev en lång och konstig mening. Lång vecka.

Halloj,

Det finns mesh innertältet att använda till Hilleberg Enan eller att använda separat. Det kanske är något sånt du söker?

Jag är lite fundersam på vad du menar med "Skyview", är det ett tält med fönster i taket du leter efter?? Precisera gärna.

På många kupoltält kan man öppna upp åt en eller två sidor och få fin utsikt. Rakt upp ser man inte så bra i något tält, förslår hammock i så fall. Hilleberg Niak ger väldigt fin utsikt åt en sida, lite sämre om innertältet är stängt då det har en ganska tät mesh i dörren.

Känns mer som om en bivvy skulle vara ett alternativ. Plus en tarp för utrustningen och extra skydd om du vill komma under tak kanske.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips