Hjälp med tält

Hej! Jag är på jakt efter ett tält som är hyffsat lätt men med funktionen att det skall ha ”skyview”. Jag vill alltså kunna se allt det roliga medans jag är i tältet och inte slösa min naturtid på en neonfärg.

Är det någon som har tips eller kan länka till ett? Jag har sjölv sökt men inget har dykt upp..
Må gott!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Brukar inte stirra på neonfärg, eller i mitt fall, oftast gult, om jag ligger på rygg och inte läser, så brukar jag somna, förmodligen är jag trött efter att ha vandrat. Ja, det vlev en lång och konstig mening. Lång vecka.

Halloj,

Det finns mesh innertältet att använda till Hilleberg Enan eller att använda separat. Det kanske är något sånt du söker?

Jag är lite fundersam på vad du menar med "Skyview", är det ett tält med fönster i taket du leter efter?? Precisera gärna.

På många kupoltält kan man öppna upp åt en eller två sidor och få fin utsikt. Rakt upp ser man inte så bra i något tält, förslår hammock i så fall. Hilleberg Niak ger väldigt fin utsikt åt en sida, lite sämre om innertältet är stängt då det har en ganska tät mesh i dörren.

Känns mer som om en bivvy skulle vara ett alternativ. Plus en tarp för utrustningen och extra skydd om du vill komma under tak kanske.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips