Hjälp med bärsystemet!

Har en Haglöfs Sho Sho 60l när jag reser. Har som mest haft 20 kg i den så det är inga jättevikter, MEN jag får inte till bärsystemet! Tycker att jag får lov att böja nacken framåt när den är fullpackad. Vart kan jag gå och få hjälp med inställningen? Fick ingen hjälp på Stadium i allafall.

Hmmmm...

En metod är ju att gå till naturkompaniet eller annan mer seriös utebutik som presumtiv kund och be att få en demonstration. Särskilt eftersom du har en kompis som ibland har fått säcken i nacken etc. och så vidare :).

Hur funkar bärsystemet på en Shosho? Kan du inte flytta locket så att det hamnar längre bak (har aldrig sett en Shosho)?

/Johan

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Sho sho inte så bra

JAg har en sho sho nomad som inte är så bra visst funkar den men den är ingen hit precis. Om jag vore du skulle jag titta på en ny säck.

Ja g har även provat min brors 70 litrare och den är ingenting att hänga i julgranen den heller

bärsystemet på en sho sho

Hoppas det är kvinnomodelelen du har, den som är gjord för bredare höfter.

Men du kan höja och sänka hela övre delen av bärsystemet,sen kan du styra hur långt ut den står längst upp på båda sidorna.

En bra butik att få hjälp i är KG Johnson sport och fritid i Ulvsunda. Seriösa och duktiga.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips