Hjälp med bärsystemet!

Har en Haglöfs Sho Sho 60l när jag reser. Har som mest haft 20 kg i den så det är inga jättevikter, MEN jag får inte till bärsystemet! Tycker att jag får lov att böja nacken framåt när den är fullpackad. Vart kan jag gå och få hjälp med inställningen? Fick ingen hjälp på Stadium i allafall.

Hmmmm...

En metod är ju att gå till naturkompaniet eller annan mer seriös utebutik som presumtiv kund och be att få en demonstration. Särskilt eftersom du har en kompis som ibland har fått säcken i nacken etc. och så vidare :).

Hur funkar bärsystemet på en Shosho? Kan du inte flytta locket så att det hamnar längre bak (har aldrig sett en Shosho)?

/Johan

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Sho sho inte så bra

JAg har en sho sho nomad som inte är så bra visst funkar den men den är ingen hit precis. Om jag vore du skulle jag titta på en ny säck.

Ja g har även provat min brors 70 litrare och den är ingenting att hänga i julgranen den heller

bärsystemet på en sho sho

Hoppas det är kvinnomodelelen du har, den som är gjord för bredare höfter.

Men du kan höja och sänka hela övre delen av bärsystemet,sen kan du styra hur långt ut den står längst upp på båda sidorna.

En bra butik att få hjälp i är KG Johnson sport och fritid i Ulvsunda. Seriösa och duktiga.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips