Hjälp att identifiera Lundhagskänga

16629944142303271758798367792030.jpg
Hjelp!
Hittade ett par beggade lundhags i god kondition, men ägaren minns inte modellen (köpt ~5 år sen) och jag hittar inget som ser likadant ut på Lundhags hemsida. Jag kan också gissa, men visste man lite mer exakt för att bekräfta lästen vore det toppen.

Tackpå förhand!

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Ragadagoush! (också på trummor)

Du kan mycket möjligt ha rätt, de delar en knippe ganska lika designdrag (varav en del delas med andra). Med tanke på åldern kan det vara P I isf P II:an vilket skulle förklara diverse skillnader samt att en del saker säkert ändrats över tid oavsett. Exempelvis så har gummiunderdelen ganska kraftiga nivåskillnader mellan lagren vid tåbox och häl, det finns inte att se på Lundhags hemsida på P II som dessutom inte finns i Mid heller. Men de är gamla, månde fanns en Mid av P I och isf skulle vi kunna spika optiläst. Sen får man väl ta mått för att kunna finna ut om det är wide-varianten.

Tack!

Ragadagoush! (också på trummor)

Du kan mycket möjligt ha rätt, de delar en knippe ganska lika designdrag (varav en del delas med andra). Med tanke på åldern kan det vara P I isf P II:an vilket skulle förklara diverse skillnader samt att en del saker säkert ändrats över tid oavsett. Exempelvis så har gummiunderdelen ganska kraftiga nivåskillnader mellan lagren vid tåbox och häl, det finns inte att se på Lundhags hemsida på P II som dessutom inte finns i Mid heller. Men de är gamla, månde fanns en Mid av P I och isf skulle vi kunna spika optiläst. Sen får man väl ta mått för att kunna finna ut om det är wide-varianten.

Tack!

Jag skulle också tro att det är Professional 1 i midversionen, den togs fram för personal som var fordonsburen vill jag minnas. Tror inte att det fanns en wide-läst på någon P1 dock, den kom senare.

Lundhags kan säkert svara med mer precision :).

//J

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips