Hitta till gps position med mobilen

För att klargöra att jag vill inte veta gps kordinaten.. jag vill ha den markerad på en karta så jag kan ta mig dit.
Jag har försökt att få Google maps i mobilen att ge mig en exakt punkt baserat på gps koordinater men jag får bara närmsta adress. Det funkar bra på datorn men inte i mobben.
Kan någon hjälpa mig att få ordning på Google maps eller tipsa om ngn annan app till Android?

Väldigt tacksam för svar!

För att klargöra att jag vill inte veta gps kordinaten.. jag vill ha den markerad på en karta så jag kan ta mig dit.
Jag har försökt att få Google maps i mobilen att ge mig en exakt punkt baserat på gps koordinater men jag får bara närmsta adress. Det funkar bra på datorn men inte i mobben.
Kan någon hjälpa mig att få ordning på Google maps eller tipsa om ngn annan app till Android?

Väldigt tacksam för svar!

Rekommenderar Locus Pro, utmärkt gps app för android där du manuellt kan knappa in koordinater. Tar du dessutom hem Locus Map Tweak så får du tillgång till eniros onlinekartor vilket har lite mer information än googles. T.ex är många vandringsleder utmärkta där. Sen kan du välja att spara/cacha all kartinformation så du inte behöver ha tillgång till nätet för att använda karta och gps funktionen!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Viewranger fixar också att skapa en punkt från koordinater, men du kanske är ute efter en vägbeskrivning också, så att det krävs ett 'rutt-bar' karta samtidigt? Det har jag inte testat på Android.

screenshot2013041908413.jpg

Tack för alla svar!
Jag provade Locus och det verkade riktigt bra och jag ska även kolla upp de andra förslagen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips