Hitta till gps position med mobilen

För att klargöra att jag vill inte veta gps kordinaten.. jag vill ha den markerad på en karta så jag kan ta mig dit.
Jag har försökt att få Google maps i mobilen att ge mig en exakt punkt baserat på gps koordinater men jag får bara närmsta adress. Det funkar bra på datorn men inte i mobben.
Kan någon hjälpa mig att få ordning på Google maps eller tipsa om ngn annan app till Android?

Väldigt tacksam för svar!

För att klargöra att jag vill inte veta gps kordinaten.. jag vill ha den markerad på en karta så jag kan ta mig dit.
Jag har försökt att få Google maps i mobilen att ge mig en exakt punkt baserat på gps koordinater men jag får bara närmsta adress. Det funkar bra på datorn men inte i mobben.
Kan någon hjälpa mig att få ordning på Google maps eller tipsa om ngn annan app till Android?

Väldigt tacksam för svar!

Rekommenderar Locus Pro, utmärkt gps app för android där du manuellt kan knappa in koordinater. Tar du dessutom hem Locus Map Tweak så får du tillgång till eniros onlinekartor vilket har lite mer information än googles. T.ex är många vandringsleder utmärkta där. Sen kan du välja att spara/cacha all kartinformation så du inte behöver ha tillgång till nätet för att använda karta och gps funktionen!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Viewranger fixar också att skapa en punkt från koordinater, men du kanske är ute efter en vägbeskrivning också, så att det krävs ett 'rutt-bar' karta samtidigt? Det har jag inte testat på Android.

screenshot2013041908413.jpg

Tack för alla svar!
Jag provade Locus och det verkade riktigt bra och jag ska även kolla upp de andra förslagen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips