Hilleberg!

Idag kom mitt nya tält! som ni förstår blev det ett hilleberg akto perfekt för mig när jag kör solo på motorcykeln och även på vinternturena med skidor.
I vintras gav mitt förra tält upp,visilligen inköpt på
pinal men att väven skulle spricka i -20 trodde jag inte!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
jag fundera att köper också en hilleberg AKTO men de kostar så mycket pengar. är det värd? bli det för varmt på sommer tur?

Jo, det kan bli väldigt varmt om det är vindstilla och solen ligger på. Jag tvingades ut ur mitt Akto alldeles för tidigt flera morgnar pga värmen i somras. Inte så ofta man har sånt väder i fjällen dock, så jag vill inte klaga. Kan förmodligen lösas om man skaffar hillebergs stånghållare så att man kan slå upp bara innertältet, men det har jag inte provat.

Annars är jag mycket nöjd med det. Köpte det på Hillebergs 'outlet'-sida som lätt använt personaltält med kommentaren 'lite smutsigt' - lyckades aldrig hitta smutsen då jag fick tältet dock... Kolla där lite då och då eftersom priserna ofta ligger en bra bit under nypris.

Hilleberg

Har haft mitt Hilebergstält sedan 1984. Lite smålagningar av blixlås men annars håller det fint. Har nyttjat det ofta månadsvis undersommrarna och lånat ut det till släkt och vänner.
Helt klart vät att satsa på kvalitet.

Axel

tack för tipps om hilleberg outlet sidan, tyvarr, ingen -akto- just nu men jag ska kolle upp igen.
o tack för svar till mitt frågor!

Hilleberg outlet

Riktigt bra priser ibland på tält o tillbehör som är knappt synbara avvikelser, alltis trevligt att kunna spara några ibland tusenlappar, mera outlet!!!!!

Re: Hilleberg outlet

glanne; sa:
Riktigt bra priser ibland på tält o tillbehör som är knappt synbara avvikelser, alltis trevligt att kunna spara några ibland tusenlappar, mera outlet!!!!!
För övrigt tycker jag det är föredömligt med ett företag som säljer demoex och ex med smärre skönhetsfel till rabatterat pris direkt från tillverkarens hemsida, istället för att man ska tvingas leta med ljus och lykta efter en butik eller outlet. 20-30% rabatt är mycket på produkter som kostar 4-10000 kr. Klättermusen kör ju samma på sin hemsida, men den uppdateras tyvärr sällan (gör de aldrig andrahandsprodukter? :)

Re: Re: Hilleberg outlet

Strykarräven; sa:
glanne; sa:
För övrigt tycker jag det är föredömligt med ett företag som säljer demoex och ex med smärre skönhetsfel till rabatterat pris direkt från tillverkarens hemsida, istället för att man ska tvingas leta med ljus och lykta efter en butik eller outlet. 20-30% rabatt är mycket på produkter som kostar 4-10000 kr. Klättermusen kör ju samma på sin hemsida, men den uppdateras tyvärr sällan (gör de aldrig andrahandsprodukter? :)

Jo men vill man ha en Enride i blå så gäller det att vara med "strykarn", annars får man behålla sin Njal
Haha

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips