Strykarräven;338088 sa:Dalahästar däremot, är vulgära.
Inte då. Det beror ju, precis som i tältfallet, på färgen
Länk till en sobert grå Rättvikshäst
Strykarräven;338088 sa:Dalahästar däremot, är vulgära.
Klen tröst måhända, men så vidare plötsligt är det nu ändå inte.Men, men... tråkigt att vi med röda tält helt plötsligt är hänsynslösa och skräpar ner naturen...
Har du ingen schyst galje till jackan då? Det kan ju vara långt mellan vintersäsongerna.känns som om det bästa vore om vi alla muterade till kameleonter... Men hur skall jag göra med min orangea jacka?
Camo du också, jaha... Hurdant orange är den där jackan egentligen?Vi kanske alla skall köra militärgrön outfit från topp till tå, och gärna camo då...
Jag har ju redan lagt min röst på sandfärgat, men lägger gärna en till likadan om nån med rött tält överlåter sin. Ett sandfärgat hade väl holländaren sannolikt också fått korn på; i likhet med rött är det väl synligt, och till skillnad från rött harmoniserar det med alla terränger i hela kartboken. Ljust och trevligt inuti också. HB-rött och signalfärger överhuvudtaget tycker jag skär sig för allt vad tygen håller mot det mesta som inte är antingen snö eller kargaste av barmarker. I mörker med lyktan tänd kan det vara ack så förföriskt, men snart nalkas morgon och så var det ingen hejd på grannlåten igen.Har en gång varit med om att bistå en holländsk vandrare med hjälp av vägval vid ett vad, han hade sannolikt aldrig kommit i kontakt med mig om han inte noterat min närvaro, med hjälp av mitt röda tält...
Grönt är skönt. Jaa, inte är det rött i alla fall.Men jag har ett grönt tält oxå... som jag gillar jättemycket.
Jo jag har idag ett Unna grönt tält sedan ca 10 år, nu har jag bestämt mig att till våren köpa ett nytt litet tält som förmodligen blir Akto, men jag vill veta mera om deras röda tält.
En försäljare sa till mig tidigare att ljuset i ett rött tält kan bli jobbigt då ögat kan uppfatta det som missfärgat ljus, har du någon erfarenhet av detta?
Det kan vara viktigt att synas i fjällen därför tänker jag att ett rött tält skulle vara bra.
Utsidan måste vara det ända forumet i världen där någon orkar debatera tältfärg sex sidor upp och ner...gäsp!
Om en diskussion med två alternativ sträcker sig över så många sidor kan man snabbt dra slutsatsen att det kvittar vilket man väljer. Och det är ju också bra att veta!![]()