Hilleberg rött eller grönt tält!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Innan tråden dör helt vill jag vänligt men bestämt avråda alla horder av frilufsare som jagar MH-turkos-grällt. Ger en obehaglig ansiktsfärg på medresenärer när de är i tältet, och ibland även utanför. Syns alltför väl, den ilskna färgen tycks etsa sig fast på näthinnan till och med när man blundar.

Men jag är glad ändå!

Anders

Köpte just mitt andra gröna Hilleberg. Var så ruskigt sugen på "a room with a view" så jag kompletterade mitt Nammatj 3 med ett Allak. Vi har hund med svart lång päls så det får nog tjänstgöra som solskydd också på annat än vandringar.

Var för ett par veckor sedan ute och tältade med mitt gröna nammatj. Råkade slå läger på kanten av ett övningsområde, och vaknade av "Ni i tältet, kom ut med händerna ovanför huvudet, utan vapen!!" Utanför stod 8 soldater på skyttelinje och siktade på oss... =) När vi kom ut sa dom, aha... ni är campare va?... vi tyckte det var lite dåligt maskerat! =)
.....ni kan ta ner händerna nu... =)

Så kan det gå om man "inte vill synas"...

Min treårige son var missnöjd med vårt gröna tält när vi slog upp det på gräsmattan. Han ville ha ett "jött tält". Fråga barnen nästa gång!

Jag stod iför samma val när jag köpte mitt Nallo 2GT, rött eller grönt.
Jag valde ett rött tält.

Jag hade många diskussioner på jobbet och en av det tyngsta argumentet var att ett rött tält syns bättre.
Rött tält = kom inte hit, här tältar jag

Om du ser ett tält när du är ute och vandrar, går du runt tältet eller går du fram till tältet?
Vi på jobbet kom fram till att de flesta tar en omväg runt tältet bara för att man vill vara för sig själv.
Ett grönt tält går man nästan på innan man ser det, och då är det nästan försent att gå runt.
Ett rött tält signalerar lång väg, här tältar jag, kom inte hit.

Ett rött tält ger lite jobbigt ljussken i tältet, helst vid midsommartid.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips