Hilleberg, hjälp med tältstång.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
men det står ju olika. Den gula börjar med 8,5 och slutar på 10,25? eller finns det olika sorter med olika diameter på varje färg?

Jo, det verkar va så
Det är inte färgen du har på din tältstång som avgör, dessa bestäms av resp tälttillverkare. Jag har blanka, gula, svarta stänger av samma modell, dvs Featherlite NSL. Färgen i tabellen är kopplat till stångmodell och den guloranga är för modellen DAC Featherlite NSL som används av ex Hilleberg mfl.
Röda linjen står rimligtvis för PressFit vilken är en annan vanlig modell.

Det är inte färgen du har på din tältstång som avgör, dessa bestäms av resp tälttillverkare. Jag har blanka, gula, svarta stänger av samma modell, dvs Featherlite NSL. Färgen i tabellen är kopplat till stångmodell och den guloranga är för modellen DAC Featherlite NSL som används av ex Hilleberg mfl.
Röda linjen står rimligtvis för PressFit vilken är en annan vanlig modell.
I pdf:erna jag länkade ovan finns en bildlista med vilka färger varje modell kan levereras i. Det är samma 17 färger för alla typer av backpackingstänger, ser det ut som.

Vad komplicerat med så många olika val. :)...jag kör på de som ingick i mitt Unna. Tror det är 9 mm. De har stått pall för rätt krafiga vindar men är fortfarande oböjda.

Vad komplicerat med så många olika val. :)...jag kör på de som ingick i mitt Unna. Tror det är 9 mm. De har stått pall för rätt krafiga vindar men är fortfarande oböjda.
Man får utgå ifrån att tält-tillverkaren gjort det mest lämpliga valet från början, och ersätta med samma (eller gå upp en millimeter om man vill ha extra styrka) =)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips