Vad kan detta vara för typ av tältstång till ett Keron 4. När använde man dessa. Finns inte med i Hillebergs dokument över tältstänger.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hilleberg, hjälp med tältstång.
- Trådstartare magkar80
- Start datum
Ring dem. De har en supertrevlig kundtjänst, och kan garanterat svara på det där.
Vad kan detta vara för typ av tältstång till ett Keron 4. När använde man dessa. Finns inte med i Hillebergs dokument över tältstänger.
Ser ut som 9mm stänger som de brukar ha till red-labeltälten. 10mm är standard till black label, så någon har väl bytt ut sina 10mm mot 9mm.
Även stånglängden är lite udda, 3680mm som jag kan läsa på bilden. Hilleberg brukar ha stångsektioner på drygt 50cm (men det kan ev förklaras av om tältet är av äldre modell). Mitt Nammatj 2GT är från 2010 och har 10mm (ofärgade DAC NSL Featherlite) stänger, så säkert samma for Keron av den årgången eller nyare tält. Enklaste är givetvis att skicka ett mail med bilder till Hilleberg. Bifoga serienumret som är insytt i tältet kan Hilleberg direkt ange vilket år tältet är tillverkat.
Ok, men vad är siffrorna på själva linjerna då? nån slags kvot eller?Ja om det är modellen NSL gäller den guloranga linjen. Vertikala linjen är böjmotstånd, horizontella är vikt (även om det inte framgår gissar jag på vikt i g/m)
Diameter skulle jag gissa.Ok, men vad är siffrorna på själva linjerna då? nån slags kvot eller?
Diagrammet kommer från PDF:erna under "read more" för varje typ på den här sidan: https://dacpole.com/products/tent-poles.php#tab-1
Från tabellerna kan vi även se att siffrorna längs linjerna är ytterdiameter, och vikten är per 400mm-längd.
Från tabellerna kan vi även se att siffrorna längs linjerna är ytterdiameter, och vikten är per 400mm-längd.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg