Sen vill jag nog påstå att en blå Mastercam eller motsvarande är skön på Gunnars skräck.
Säger inte var..
Säkert. Man ska man aldrig lyssna på sandbagging på internet forum... ;-)
Sen vill jag nog påstå att en blå Mastercam eller motsvarande är skön på Gunnars skräck.
Säger inte var..
Jag gjorde Gunnars skräck, gick upp första repan med lite kilar.. Inga problem tänkte jag. Vid andra repan hade kompisen med sig en blå mastercam... jag var väldigt glad att jag hade den med mig![]()
Klassas säkringsplaceringar som beta!? Ojdå, då blir ju många's onsight försök förstörda bara de läser i en förare...
Klassas säkringsplaceringar som beta!? Ojdå, då blir ju många's onsight försök förstörda bara de läser i en förare...
Då ska de heller inte veta graden på leden... Jag har gjort så bara en gång än så länge... Såg en spricka i Simonsberget/Tunaberg som jag inga visste vad det var för grad, rackade på och klättrade... Åkte av ett par gånger innan jag listade ut kruxet... Jag läste senare vad det var för led och satte den rent nu förra helgen. Så länge det ser välsäkrat ut och inte omöjlig så är det ganska kul att göra så...Finns ju klättrare som på fullt allvar menar att Onsight är "no reading in the books, no colour in the pictures. Seeing the rock, and climbing it".
Någon som vill tipsa om en eller flera enkla tradleder i Utby/Gbg man kan ge sig upp på trots att man saknar kamkilar? Kilar, offsetkilar och även några hexor har jag...![]()