Helt Sörmlandsleden på cykeln

Hej! Jag är an amerikansk kille som har frågorna. Jag tänkar att cykla hela Sörmlandsleden (1000 km).

Har ni hört eller gjort det förut?
Om nu har gjort det, hur mycket dagar tog det?
Var hittar jag på webbsidor med informationen på banan?
Med mera

Tusen tack.

Franklin

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Häftigt projekt!
Här är en från en tur jag och en polare gjorde i somras: http://happymtb.org/forum/read.php/1/943326/943349

Hoppas att det är till någon hjälp, jag hänger gärna med på valda sträckor! :)

Fin tur och mycket fina bilder...jag har bara gått sträckan... men nu så blev jag galet sugen på att dra ut med mtb:n...

Instämmer i att det är ett lockande projekt... brukar cykla ner mot Vårsta via Lida på Sörmlandsleden... etappen Huddinge - Haninge är också en kul etapp.... man kan ta en extra sväng i Paradiset om man vill...

Thomas

Hej! Jag är an amerikansk kille som har frågorna. Jag tänkar att cykla hela Sörmlandsleden (1000 km).

Har ni hört eller gjort det förut?
Om nu har gjort det, hur mycket dagar tog det?
Var hittar jag på webbsidor med informationen på banan?
Med mera

Tusen tack.

Franklin
Hej,
Nej, jag har "bara " cyklat en elller flera del sträckor, har funderat på hela men det lär ju ta en del tid...
Sörmlandsleden brukar vara relativt teknisk, så 4-6 mil (40-60km) per dag klarar man nog.
Beroende på hur många timmar du vill sitta i sadeln då..
vet ingen som cyklat hela sträckan, däremot gick en kille etapp 1-62 620 km 2003, vilket tog honom 33 dagar.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.