Helt Sörmlandsleden på cykeln

Hej! Jag är an amerikansk kille som har frågorna. Jag tänkar att cykla hela Sörmlandsleden (1000 km).

Har ni hört eller gjort det förut?
Om nu har gjort det, hur mycket dagar tog det?
Var hittar jag på webbsidor med informationen på banan?
Med mera

Tusen tack.

Franklin

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Häftigt projekt!
Här är en från en tur jag och en polare gjorde i somras: http://happymtb.org/forum/read.php/1/943326/943349

Hoppas att det är till någon hjälp, jag hänger gärna med på valda sträckor! :)

Fin tur och mycket fina bilder...jag har bara gått sträckan... men nu så blev jag galet sugen på att dra ut med mtb:n...

Instämmer i att det är ett lockande projekt... brukar cykla ner mot Vårsta via Lida på Sörmlandsleden... etappen Huddinge - Haninge är också en kul etapp.... man kan ta en extra sväng i Paradiset om man vill...

Thomas

Hej! Jag är an amerikansk kille som har frågorna. Jag tänkar att cykla hela Sörmlandsleden (1000 km).

Har ni hört eller gjort det förut?
Om nu har gjort det, hur mycket dagar tog det?
Var hittar jag på webbsidor med informationen på banan?
Med mera

Tusen tack.

Franklin
Hej,
Nej, jag har "bara " cyklat en elller flera del sträckor, har funderat på hela men det lär ju ta en del tid...
Sörmlandsleden brukar vara relativt teknisk, så 4-6 mil (40-60km) per dag klarar man nog.
Beroende på hur många timmar du vill sitta i sadeln då..
vet ingen som cyklat hela sträckan, däremot gick en kille etapp 1-62 620 km 2003, vilket tog honom 33 dagar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips