Helags över nyår

Tjena,

Bestämde mig precis för att dra till Helags över nyår. Det blir en liten utmaning till fots från Kläppen och slå (tält)läger vid fjällstationen dag 1, topptur dag 2 (nyårsafton) och förmodligen bege sig hemåt på nyårsdagen. Verkar vara rätt så lugnt med snö än så länge så att vandra borde fungera. Såg i tidigare trådar om att (åtminstone förut) fjällstationen var öppen över nyår. Det står inget om det på hemsidan. Hur är det i år? Lär jag möta fler personer? Eller är det någon som vill hänga på?

Kan inte hitta de nu men har bestämt för mig att jag ganska nyligen läste på STFs hemsida att nyårsfirandet på Helags fjällstation var inställt i år tyvärr.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Helags fjällstation

Helags fjällstation är inte öppen över nyår. Går att få fram i telefonen via deras app, men på hemsidan hittar jag inget.

Nejd et som står är vilka som är öppna
Vålådalen, Vålåstugan och Lundörren tror jag det var, kanske stensdalen med, kommer inte ihåg

Fick svar på mail nu också att det var stängt. Well, det blir en ensamtur då :)

Någon som har ett bättre sätt att se snödjup annat än att kolla Åre?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips