Läste ett reportage i DN om några som hade vandrat hela Kungsleden.
Finns det möjligen någon här som har gjort det och kan berätta?
Finns det möjligen någon här som har gjort det och kan berätta?
Hej, gick själv hela sträckan (abisko-hemavan) 2006. fantastiskt härligt. bra sätt att uppleva de olika skiftningarna i svenska fjällen. värt mödan.
(klipp)
joru, vilken skatt!! (klipp). Du säljer väl inte dina? ;-)
Din fart skulle jag inte kunna hålla även om jag ville! Jag har tänkt mig att vika ungefär dubbla antalet dagar + några reservdagar. Att gå i samma riktning som de flesta för att slippa träffa dem låter som ett avgörande argument för migHej igen, jag gick på <10 dagar,
det som är största skillnaden är att man som söder-norr vandrare möter alla vandrare och det är en del, är en majoritet som går norr-söder.
man ska inte sticka under stolen att det finns några skogspartier längs med Kungsleden. om du tittar på alternativ kan Abisko-Padjelanta-Salto vara aktuellt, stug-led med egentligen bara två-tre skogsområden.
2005 kom det ut en tysk guide: Schweden: Kungsleden, förf. Rüdiger Lohf & Michael Hennemann, förl. Verlag Conrad Stein. Den omfattar både Nördlicher Kungsleden (Abisko-Hemavan) och Südlicher Kungsleden (Storlien-Sälen), alltså minns tyskarna fortfarande vad som är den ursprungliga Kungsleden.