• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Hedin. Fortsättning följer.

I utredningen om Hedin tror jag även kungsörn var inblandad.
Varg har jag viss respekt för att man kan vilja döda utifrån en jägares syn. Men hur kommer kungsörn in i bilden?
Det gör inte att jag vill att man jagar varg.

 
I utredningen om Hedin tror jag även kungsörn var inblandad.
Varg har jag viss respekt för att man kan vilja döda utifrån en jägares syn. Men hur kommer kungsörn in i bilden?
Det gör inte att jag vill att man jagar varg.

Tja Kungsörn är en rovfågel och många vill inte ha den i sin närhet kanske?
 
Om du jagar med trädskällare så blir du lite lätt nervös om en kungsörn dyker upp. Det har tagits mer än en hund av örnar.

Jag kan ha förståelse för att örnen inte överlever ett hundangrepp.

Tyvärr har jag också viss förståelse för att det inte sedan skulle rapporteras till myndigheterna. En del av inläggen tidigare i tråden förklarar varför.
 
En fantastisk och skrämmande soppa detta.

Ja visst är det det! Jag hoppas verkligen att dom berörda poliser samt befäl o ev. åklagare som är inblandad i denna soppa får sitta i skamburen för ett tag framöver el. vad det nu blir för påföljd om dom nu fälls i en ev. rättegång. Magnusson skulle ju inte få vara åklagare mer efter denna soppa.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.