Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Handskar för tidningstest

Jag behöver information om tillverkare, generalagenter eller återförsäljare för handskar och vantar. Scoutrörelsens tidning "Redo" tänker testa handskar och vantar i nästa nummer och nu brinner det i knutarna. Jag är tacksam om någon kan hjälpa mig att finna rätt produkter att testa.

Tidningen har en upplaga på 85 000 ex och cirka 125 000 läsare. I varje nummer skriver vi om nya friluftsprodukter och gör tester.

Kontakta gärna mig!

Magnus Fröderberg
journalist
Svenska Scoutrådet
Box 49005
100 28 Stockholm
08-651 35 10
073-962 00 17
magnus.froderberg@scout.se

mørken

Jag borjar med marken jag tycker att du absolut skall ha med i ditt test:
Mountain hardwear
North Face
Klattermusen http://www.klattermusen.se
extremlite
Marmot
tierrea (har butik i stockholm) http://www. tierra.se

fær att hitta återfærsøljare: ring outside i malmæ eller besæk en storre frilusbutik och få nurmern direkt på plats. Du kan søkert ringa naturkompainet, frilufsbolaget i stockholm och fråga om telenummer.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
BD och Patagonia

Baclk Diamond och Patagonia bör finnas med i ett sådant test. Tar du alla handskar som föreslagits här så har du nog täckt in det mesta.

Mammut bör vara med.

...Liksom Extremittes (Terra Nova).

Ta gärna med billigare vantar, t.ex Helly Hansens vantar och försvarets vantar.

Och snälla...kalla det inte för test om det bara är en marknadsöversikt.

De nummer jag har läst av scouttidningen REDO samt tidigare svenska scoutförbundets SCOUT har varit skrämmande. Där kallar man det test bara man har tittat in i en affär och klämt lite på produkterna.

Ett test skall vara väl genomtänkt, vad vill vi testa, i vilken miljö, bedömning -subjektiv eller objektiv och så vidare.

Skärpning!

Förutom detta så är REDO en bra tidning för scouter (själv scout i 24 år).

Test eller översikt

Du har rätt i att det inte är en fullständig materialtest. Marknadsöversikt är korrekt, men lite slarvigt kallas det ofta test. Ordet test är också lättare att förstå.

Målgruppen för tidningen är mer betjänt av en översikt av många produkter än ett test av få. Det vi framförallt vill få fram är att man ska börja tänka i rätt banor vid utrustningsköp.

Kul att du gillar tidningen i övrigt. Det är svårt att göra en bred tidning som passar alla. Gillar du resten är det bra betyg.

Bästa scouthälsningar

Magnus Fröderberg
Redo för scouting

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips