Handla skidor från Tyskland?

Jag är sugen på att handla ett par Völkl från sport-conrad.de och undrar hur mycket påslaget med "national taxes by local customs" som de nämner i FAQn är?
Någon som har erfarenhet av att handla från Tyskland?

Tacksam för svar!
Henrik
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Det ser du vid utcheckningen om jag minns rätt, alltså innan betalningen. Men om tyskland har 19% moms och sverige 25% så är det inte mer än den skillnaden.
 
Ingen skillnad som jag förstår det.

Tillkommer någon skatt överhuvudtaget? Fri rörlighet med varor över gränser inom EU är väl principen?

Jag har iofs inte kollat detta i detalj. Men jag har gjort så är:

1. Beräkna Sport Conrad pris
2. Sätta in detta pris i valutaomvandlaren på http://www.forex.se. Kolla så man aproximerat omvandlingen från Euro till SEK något så när rätt.
3. Betala.
4. Grejorna kommer hem till dörren eller närmaste OK/ICA etc, etc postställe.

Har aldrig reflekterat över att priset skulle skilja sig mellan det jag räknat ut och det som är draget på kortet.

Lycka till!

Vill du handla Svenskt? http://www.northstar.se har mycket bra paketpris på Dynastar 8800 med Diamir Freeride plus bindning.
 

avslutad210712

Gäst
StoraBerg; sa:
Ingen skillnad som jag förstår det.

Tillkommer någon skatt överhuvudtaget? Fri rörlighet med varor över gränser inom EU är väl principen?

Jag har iofs inte kollat detta i detalj. Men jag har gjort så är:

1. Beräkna Sport Conrad pris
2. Sätta in detta pris i valutaomvandlaren på http://www.forex.se. Kolla så man aproximerat omvandlingen från Euro till SEK något så när rätt.
3. Betala.
4. Grejorna kommer hem till dörren eller närmaste OK/ICA etc, etc postställe.

Har aldrig reflekterat över att priset skulle skilja sig mellan det jag räknat ut och det som är draget på kortet.

Lycka till!

Vill du handla Svenskt? http://www.northstar.se har mycket bra paketpris på Dynastar 8800 med Diamir Freeride plus bindning.

Har för mig att det beror på hur mycket leverantören totalt säljer för per år till respektive land, dvs i det här fallet Sverige. Går leverantören över en viss gräns drar man av den loakla "momsen" och lägger på den svenska.

Men som vanligt kan jag ha fel.
 
StoraBerg; sa:
..
Tillkommer någon skatt överhuvudtaget? Fri rörlighet med varor över gränser inom EU är väl principen?
...

Så är det. Inget tilkommer. Du kommer att betala tysk moms. Myndgheterna kommer att vara lika lite inblandade som om du köper grejor på postorder i Sverige.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.